La nacionalització de l’educació durant la dictadura de Primo de Rivera. El cas de Vilanova i la Geltrú / La nationalisation de l’éducation pendant la dictature de Primo de Rivera. Le cas de Vilanova i la Geltrú
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El present article reflecteix com la dictadura de Primo de Rivera (1923-1930) va utilitzar l’educació primària i secundària com un instrument nacionalitzador fonamental per difondre els valors més afins al règim entre els estudiants espanyols, així com els efectes d’aquesta nacionalització en els centres educatius de Catalunya. D’aquesta forma, per aprofundir en aquesta problemàtica, el present treball ha delimitat el seu àmbit d’estudi en els centres d’ensenyament de Vilanova i la Geltrú, població significativa si es valora la important diversitat d’aquests últims i els aspectes que aquesta localitat compartia amb altres poblacions catalanes.
______________________________________________________________________
Le présent article reflète la manière dont la dictature de Primo de Rivera (1923-1930) a utilisé l’enseignement primaire et secondaire comme un instrument de nationalisation fondamental pour diffuser les valeurs les plus proches du régime parmi les élèves espagnols, ainsi que les effets de cette nationalisation dans les centres éducatifs de Catalogne. Ainsi, pour approfondir cette problématique, le présent travail a délimité son domaine d’étude aux centres d’enseignement de Vilanova i la Geltrú, petite ville significative si l’on tient compte des aspects que cette localité partageait avec d’autres petites villes catalanes, pourtant très diverses.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Alba Baiges López, Els inspectors de primera ensenyança, peça clau del sistema educatiu en la història contemporània d’Espanya , Temps d'Educació: 2014: Núm.: 47