La participació ciutadana: dimensió clau de l’educació per a la ciutadania
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Flor Cabrera
Trinidad Donoso Vázquez
Pilar Folgueiras Bertomeu
Esther Luna
Aquest article té l’objectiu d’exposar les bases pedagògiques que fonamenten l’educació per a la ciutadania. Es parteix d’un model ampli de ciutadania proposat des del Grup de Recerca en Educació Intercultural (GREDI) que inclou el sentiment de pertinença a una comunitat, les competències ciutadanes i la participació activa. Partint d’aquests elements es plantegen propostes educatives (programes d’activitats i l’estratègia pedagògica d'aprenentatge-servei). L’article acaba amb una reflexió entorn de la formació per a una ciutadania paritària a les escoles, el nucli central formatiu de la qual al·ludeix a l’element de la participació de les dones en igualtat de condicions.
_____________________________________________
Cet article a pour objectif d’exposer les bases pédagogiques qui fondent l’éducation à la citoyenneté. Celle-ci part d’un modèle large de la citoyenneté proposé par le Groupe de Recherche en Éducation interculturelle (GREDI) qui comprend le sentiment d’appartenance à une communauté, les compétences citoyennes et la participation active. En partant de ces éléments, on envisage des propositions éducatives (programmes d’activités et stratégie pédagogique d’apprentissage-service). L’article s’achève par une réflexion autour de la formation à une citoyenneté paritaire dans les écoles, dont le noyau central de formation fait référence à l’élément de participation des femmes en égalité de conditions.
_____________________________________________
Cet article a pour objectif d’exposer les bases pédagogiques qui fondent l’éducation à la citoyenneté. Celle-ci part d’un modèle large de la citoyenneté proposé par le Groupe de Recherche en Éducation interculturelle (GREDI) qui comprend le sentiment d’appartenance à une communauté, les compétences citoyennes et la participation active. En partant de ces éléments, on envisage des propositions éducatives (programmes d’activités et stratégie pédagogique d’apprentissage-service). L’article s’achève par une réflexion autour de la formation à une citoyenneté paritaire dans les écoles, dont le noyau central de formation fait référence à l’élément de participation des femmes en égalité de conditions.
Paraules clau
educació per a la ciutadania, propostes educatives, ciutadania paritària, participació activa, aprenentatge-servei
Article Details
Com citar
Cabrera, Flor et al. “La participació ciutadana: dimensió clau de l’educació per a la ciutadania”. Temps d’Educació, no. 40, pp. 97-116, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/248247.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Pilar Folgueiras Bertomeu, Esther Luna, Estudi sobre el grau de satisfacció de l’alumnat que participa en projectes d’aprenentatge servei , Temps d'Educació: 2011: Núm.: 41
- Trinidad Donoso Vázquez, Pilar Figuera, Carme Panchón Iglesias, L'acolliment familiar especialitzat: avaluació d'una experiència , Temps d'Educació: 1998: Núm.: 20
- Flor Cabrera, Jaume del Campo Sorribas, Risc i seguretat en el context educatiu: un debat necessari en el marc d'una educació orientada al desenvolupament de la ciutadania , Temps d'Educació: 2003: Núm.: 27
- Pilar Folgueiras Bertomeu, Ma. Paz Sandín Esteban, La introducció de la dimensió europea en el currículum de l'Educació Secundària Obligadtòria (ESO): una experiència d'avaluació participativa , Temps d'Educació: 2003: Núm.: 27
- Pilar Folgueiras Bertomeu, Elaboració d'un programa de formació per promoure la participació activa en societats multiculturals , Temps d'Educació: 2009: Núm.: 36
- Trinidad Donoso Vázquez, María Asunción Aneas Álvarez, Multiculturalitat a l'empresa. Emergència de la formació intercultural , Temps d'Educació: 2003: Núm.: 27