La participació ciutadana: dimensió clau de l’educació per a la ciutadania

Main Article Content

Flor Cabrera
Trinidad Donoso Vázquez
Pilar Folgueiras Bertomeu
Esther Luna
Aquest article té l’objectiu d’exposar les bases pedagògiques que fonamenten l’educació per a la ciutadania. Es parteix d’un model ampli de ciutadania proposat des del Grup de Recerca en Educació Intercultural (GREDI) que inclou el sentiment de pertinença a una comunitat, les competències ciutadanes i la participació activa. Partint d’aquests elements es plantegen propostes educatives (programes d’activitats i l’estratègia pedagògica d'aprenentatge-servei). L’article acaba amb una reflexió entorn de la formació per a una ciutadania paritària a les escoles, el nucli central formatiu de la qual al·ludeix a l’element de la participació de les dones en igualtat de condicions.
_____________________________________________

Cet article a pour objectif d’exposer les bases pédagogiques qui fondent l’éducation à la citoyenneté. Celle-ci part d’un modèle large de la citoyenneté proposé par le Groupe de Recherche en Éducation interculturelle (GREDI) qui comprend le sentiment d’appartenance à une communauté, les compétences citoyennes et la participation active. En partant de ces éléments, on envisage des propositions éducatives (programmes d’activités et stratégie pédagogique d’apprentissage-service). L’article s’achève par une réflexion autour de la formation à une citoyenneté paritaire dans les écoles, dont le noyau central de formation fait référence à l’élément de participation des femmes en égalité de conditions.
Paraules clau
educació per a la ciutadania, propostes educatives, ciutadania paritària, participació activa, aprenentatge-servei

Article Details

Com citar
Cabrera, Flor et al. “La participació ciutadana: dimensió clau de l’educació per a la ciutadania”. Temps d’Educació, no. 40, pp. 97-116, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/248247.