Narrativa transmèdia i dissenyització d'espais emergents en la realitat econòmica del disseny
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aleix Carrió i Millà
Les dades aportades en aquest article en relació al pes econòmic del disseny situen aquesta disciplina en una dimensió amb possibilitats d'afrontar nous reptes, donat el seu fort increment -quantitatiu i qualitatiu- en aquests darrers anys. Alhora aquest creixement permet observar que, des de l'any 1986, en el disseny català hi ha hagut tres causes clau que expliquen els canvis disruptius que han capgirat el seu comportament i posicionament i que, conseqüentment, permeten entendre el procés de dissenyització en el qual ens trobem immersos. La suma d'aquests factors fa pensar en la bona posició en la qual es troba el món del disseny català per aprofitar amb èxit les expectatives de desenvolupament, innovació i canvi tecnològic que l'univers transmèdia comporta. Un espai on el disseny interdisciplinari hi pot aportar creativitat i centralitat.
Paraules clau
comunicació, dissenyització, innovació, PIB, tecnologia
Article Details
Com citar
Carrió i Millà, Aleix. “Narrativa transmèdia i dissenyització d’espais emergents en la realitat econòmica del disseny”. Temes de Disseny, no. 33, pp. 88-99, https://raco.cat/index.php/Temes/article/view/327271.
Biografia de l'autor/a
Aleix Carrió i Millà
Dr. Enginyer industrial (UPC), Economista (UAB), MBA (ESADE) i Analista de sistemes (IIM). Becari del Pla de formació del personal investigador (Ministeri d’Educació i Ciència). Professor de Política d’empresa (ESADE i UAB). Expert en models de simulació degestió, especialment, en l’estudi i l’aplicació dels jocs d’empresa tant en la vessant pedagògica com de recerca. Consultor en planificació estratègica, especialitzat en matrius de posició competitiva i decreixement, entre d’altres.Articles més llegits del mateix autor/a
- Aleix Carrió i Millà, Impacte econòmic del disseny a Catalunya i Espanya , Temes de Disseny: Núm. 21 (2004): Memòria, comunicació, economia i disseny