Educació i tecnologia: nous escenaris d’aprenentatge des d’una visió transformadora

Main Article Content

Mercè Gisbert
Larry Johnson

La creixent digitalització de tots els àmbits de la vida (personal, acadèmic, professional i social) exigeix una profunda transformació de l’educació alhora que propicia una reformulació dels processos de comunicació i d’aprenentatge. Les xarxes i l’accés a la informació i al coneixement en qualsevol moment i lloc converteixen qualsevol espai en un escenari potencial per aprendre. Tot plegat condueix a la necessitat d’investigar per poder obtenir evidències de quins són els canvis reals que es produeixen a causa de la digitalització. Aquestes investigacions han de permetre transformar l’acció educativa en un sentit ampli.

En aquest context i amb aquests objectius, es va dissenyar i desenvolupar el primer Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia (FIET). Durant nou mesos, experts i investigadors de 16 països diferents van treballar conjuntament per definir les línies d’acció futures en el binomi educació i tecnologia. Van proposar agrupar-les en els àmbits següents: institucions i entorns d’aprenentatge, ciutadania, professorat i polítiques per avançar en investigació i innovació, que emmarca la resta de línies d’acció, a fi d’afavorir el canvi i la millora de l’educació.
Paraules clau
competències clau, cultura, innovació, ciutats intel·ligents, xarxes socials

Article Details

Com citar
Gisbert, Mercè; and Johnson, Larry. “Educació i tecnologia: nous escenaris d’aprenentatge des d’una visió transformadora”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 12, no. 2, pp. 1-13, doi:10.7238/rusc.v12i2.2570.
Biografies de l'autor/a

Mercè Gisbert, Universitat Rovira i Virgili (URV)

Professora del Departament d’Educació de la Universitat Rovira i Virgili (URV), Espanya

Doctora en Ciències de l’Educació i professora al Departament d’Educació de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona des de fa 28 anys. Especialista en tecnologies aplicades a l’educació. Coordinadora del grup d’investigació ARGET (Applied Research Group in Education and Technology) i coordinadora del doctorat interuniversitari en Tecnologia Educativa.

 

Universitat Rovira i Virgili

Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia

Carretera de Valls, s/n

43007 Tarragona

Espanya

Larry Johnson, New Media Consortium (NMC)

Director general i membre de la Junta del New Media Consortium (NMC), Estats Units

 

El Dr. Laurence F. Johnson és fundador del Projecte Horitzó, editorial dels prestigiosos Informes Horitzó (Horizon Reports), informes utilitzats en gairebé 200 països per més de cinc milions d’educadors. Actualment és Director General del New Media Consortium (NMC), consorci internacional sense ànim de lucre dedicat a l’exploració i ús dels nous mitjans de comunicació i de les noves tecnologies. El Dr. Johnson fa més de 30 anys que es dedica a l’ensenyament superior, on ha desenvolupat múltiples càrrecs com a professor, CIO (DSI), president i rector abans d’incorporar-se a l’NMC el 2001.

 

1250 S Capital of Texas Highway

Bldg. 3 Suite 400

Austin, TX 78746

Estats Units

Articles més llegits del mateix autor/a