Expectatives i valoracions de futurs mestres sobre innovacions didàctiques
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Mónica Porto Currás
Mª José Bolarín Martínez
Bárbara Iborra Álvarez
Aquest article té com a objectiu conèixer les expectatives i valoracions de futurs mestres respecte a les innovacions que utilitzen els seus docents; objetiu emmarcat dins un projecte d’investigació internacional, finançat per la Secretaria de Ciència i Tècnica i Estudis Regionals de la Universitat Nacional de Jujuy i desenvolupat entre els anys 2012 i 2015. Amb una metodologia qualitativa i longitudinal, les dades es van obtenir d’una mostra d’estudiants del Grau de Mestre a l’inici i en el darrer mes de de la formació universitària. Els principales resultats apunten, encara que amb alguns matissos, que: 1) la manera en què els professors imparteixen la docència condiciona la metodologia dels futurs docents; 2) les innovacions tecnològiques han estat més rellevants que les metodològiques i 3) les característiques que mostra el docent en la creació d’ambients d’aprenentatge es troben entre els aspectes destacats com a necessris per a la millora de les experiències formatives de l’alumnat.
Paraules clau
Expectatives de l’estudiant, Formació de professors, Innovacions educatives, Investigació qualitativa, Veu de l’alumnat
Article Details
Com citar
Porto Currás, Mónica et al. “Expectatives i valoracions de futurs mestres sobre innovacions didàctiques”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 10, pp. 33-43, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/332165.
Drets
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista accepta les condicions següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència de reconeixement 4.0 Espanya de Creative Commons, la qual permet compartir, distribuir, reproduir i la comunicació pública, sempre que se’n reconegui l’autoria i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- María Luisa García Hernández, Mónica Porto Currás, De quina manera perceben els estudiants universitaris el treball en grup? , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 11 (2019)