Seqüències d'ensenyament i aprenentatge basades en resultats de recerca: proposta d'un marc teòric per a l'abordatge de la teoria especial de la relativitat

Main Article Content

Irene Arriassecq
Ileana María Greca
Esther Elisabet Cayul
En aquest treball s'analitza el disseny d'una seqüència d'ensenyament aprenentatge (SEA) des d'una perspectiva contextualitzada per a l'ensenyament de la física en el nivell secundari que emfatitza la necessitat de trobar coherència entre les diverses perspectives teòriques utilitzades per elaborar-la. Aquesta proposta pretén avançar, en relació amb altres propostes didàctiques existents, proposant l'articulació d'aspectes epistemològics, psicològics i didàctics. S'exemplifica la potencialitat del marc teòric amb una anàlisi crítica del disseny, la implementació i l'avaluació d'una SEA per a la teoria especial de la relativitat (TER).
Paraules clau
seqüències d'ensenyament aprenentatge, teoria especial de la relativitat, escola secundària

Article Details

Com citar
Arriassecq, Irene et al. “Seqüències d’ensenyament i aprenentatge basades en resultats de recerca: proposta d’un marc teòric per a l’abordatge de la teoria especial de la relativitat”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 1, pp. 133-55, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319572.
Biografies de l'autor/a

Irene Arriassecq, Facultad de Ciencias Exactas de la Universidad Nacional del Centro.

Profesora Adjunta con dedicación exclusiva en el Departamento de
Formación Docente de la facultad de Ciencias Exactas de la Universidad
Nacional del Centro de la Provinica de Buenos Aires. Argentina. A cargo
del área Epistemología e Historia de la Ciencia en las carreras de grado
y posgrado.

Ileana María Greca, Universidad de Burgos

Universidad de Burgos-Departamento de didácticas Específicas.profesor

Esther Elisabet Cayul, Universidad Nacional del Centro de la provincia de Buenos Aires

Pertenezco al núcleo de investigación denominado ECienTec en la Facultad de Ciencias Exactas de la Universidad Nacional del Centro.

Soy docente del Departamento de Formación Docente de la Facultad de Exactas.

Integro las Cátedras de Epistemología e Historia  de la Ciencia I y II, como Jefe de Trabajos Prácticos.