Seqüències d'ensenyament i aprenentatge basades en resultats de recerca: proposta d'un marc teòric per a l'abordatge de la teoria especial de la relativitat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Irene Arriassecq
Facultad de Ciencias Exactas de la Universidad Nacional del Centro.
Ileana María Greca
Universidad de Burgos
Esther Elisabet Cayul
Universidad Nacional del Centro de la provincia de Buenos Aires
En aquest treball s'analitza el disseny d'una seqüència d'ensenyament aprenentatge (SEA) des d'una perspectiva contextualitzada per a l'ensenyament de la física en el nivell secundari que emfatitza la necessitat de trobar coherència entre les diverses perspectives teòriques utilitzades per elaborar-la. Aquesta proposta pretén avançar, en relació amb altres propostes didàctiques existents, proposant l'articulació d'aspectes epistemològics, psicològics i didàctics. S'exemplifica la potencialitat del marc teòric amb una anàlisi crítica del disseny, la implementació i l'avaluació d'una SEA per a la teoria especial de la relativitat (TER).
Paraules clau
seqüències d'ensenyament aprenentatge, teoria especial de la relativitat, escola secundària
Article Details
Com citar
Arriassecq, Irene et al. “Seqüències d’ensenyament i aprenentatge basades en resultats de recerca: proposta d’un marc teòric per a l’abordatge de la teoria especial de la relativitat”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 1, pp. 133-55, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/319572.
Biografies de l'autor/a
Irene Arriassecq, Facultad de Ciencias Exactas de la Universidad Nacional del Centro.
Profesora Adjunta con dedicación exclusiva en el Departamento de
Formación Docente de la facultad de Ciencias Exactas de la Universidad
Nacional del Centro de la Provinica de Buenos Aires. Argentina. A cargo
del área Epistemología e Historia de la Ciencia en las carreras de grado
y posgrado.
Ileana María Greca, Universidad de Burgos
Universidad de Burgos-Departamento de didácticas Específicas.profesorEsther Elisabet Cayul, Universidad Nacional del Centro de la provincia de Buenos Aires
Pertenezco al núcleo de investigación denominado ECienTec en la Facultad de Ciencias Exactas de la Universidad Nacional del Centro.
Soy docente del Departamento de Formación Docente de la Facultad de Exactas.
Integro las Cátedras de Epistemología e Historia de la Ciencia I y II, como Jefe de Trabajos Prácticos.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Elder Sales Teixeira, Olival Freire Jr., Ileana Maria Greca, L'ensenyament de la gravitació universal de Newton orientada per la història i filosofia de la ciència: una proposta didàctica amb un enfocament en la argumentació , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2015: Vol.: 33 Núm.: 1