Indagació en el coneixement conceptual del simbolisme algebraic d'estudiants de secundària mijançant la invenció de problemes
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Elena Fernández Millán
Universidad de Granada
Marta Molina
Universidad de Granada
A través de l'activitat d'invenció de problemes, indaguem en el coneixement conceptual del simbolisme algebraic que adquireixen els estudiants a l'educació secundària obligatòria. Concretament, s'identifiquen les característiques d'equacions i sistemes que dificulten als estudiants la tasca d'inventar un problema; entre elles: la inclusió de més d'una incògnita i la presència de la mateixa incògnita a banda i banda del signe igual, de coeficients superiors a dos i d'operacions multiplicatives entre incògnites. També s'analitzen els significats que donen a les incògnites i operacions contingudes en les expressions, on es detecta una major facilitat per donar significat a l'estructura additiva que a la multiplicativa.
Paraules clau
coneixement conceptual, simbolisme algebraic, educació secundària, invenció de problemes, àlgebra
Article Details
Com citar
Fernández Millán, Elena; and Molina, Marta. “Indagació en el coneixement conceptual del simbolisme algebraic d’estudiants de secundària mijançant la invenció de problemes”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 34, no. 1, pp. 53-71, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/306636.
Biografia de l'autor/a
Marta Molina, Universidad de Granada
Dpto. Didáctica de la Matemática, Universidad de Granada, Profesora titular de Universidad
Líneas de investigación: pensamiento numérico y algebraico, invención y resolución de problemas, modelización, bilingüismo, investigación de diseño.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Marta Molina, Encarnación Castro, José Luis Molina, Enrique Castro, Un acercamiento a la investigación de diseño a través de los experimentos de enseñanza , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2011: Vol.: 29 Núm.: 1