Educació i comunitat: una aproximació al partenariat educatiu
PDF
PDF (Castellano)


Citacions a Google Acadèmic

Arxius complementaris

Sense títol (Castellano)
Sense títol (Castellano)

Com citar

Graell, Mariona Dra.; and Artaraz, Kepa Dr. “Educació i comunitat: una aproximació al partenariat educatiu”. Educació social. Revista d’intervenció socioeducativa, no. 64, pp. 61-76, doi:10.34810/EducacioSocialn64id310611.


Resum

Aquest article, mitjançant les ciències polítiques i la pedagogia i l’estudi de cas de dues organitzacionsexpertes, el Community University Parnership Programme de la Universitat de Brighton i l’Oficina d’ApS de la Universitat de Barcelona, mira de fer una aproximació de diferents conceptes implícits en el partenariat educatiu, apostant per una intervenció educativa i social activa en la nostra comunitat en pro del desenvolupament comunitari.
Aspectes que ens donen pistes per a possibles vincles socioeducatius en el futur.

Paraules clau

  • partenariat
  • col·laboració
  • desenvolupament comunitari
  • responsabilitat social
  • educació
https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn64id310611
PDF
PDF (Castellano)

Referències

Alvarez, S. E., (1993). “Deepening Democracy: Popular Movement Networks, Constitutional Reform, and Radical Urban Regimes in Contemporary Brazil”, en Fisher y Kling (eds.). Mobilising the Community: Local Politics and the Era of the Global City (pp.191-219). California: Sage Publications.

Atkinson, R. (1999). Discourses of Partnership and Empowerment in Contemporary British Urban Regeneration. Urban Studies 36(1), 59-72.

Avritzer, L. (2006). New Public Spheres in Brazil: Local Democracy and Deliberative Politics. International Journal of Urban and Regional Re-search, 30 (3), 623–637. Baiocchi, G. (2005). Militants and Citizens: The Politics of Participatory Democracy in Porto Alegre. Palo Alto (CA): Stanford University Press.

Castells, M. (2006). La Sociedad Red, Madrid: Alianza Editorial.

Civis (2007).Educació, Territori i desenvolupament comunitari. Pràctiques emergents. Revista d’educació social, 36, 13-25.

Fung, A.; E.O. Wright (2003). Deepening Democracy: institutional innovations in empowered participatory governance, London: Verso.

Glendinning, C.; Powell, M.; Rummer, K. (eds) (2002). Partnerships, New Labour and the Governance of Welfare, Bristol: Policy Press.Graell, M. (2015). “Los centros educativos y las entidades sociales deben establecer relaciones de colaboración”. En Puig, J .M. 11 ideas clave ¿Cómo realizer un Proyecto de aprendizaje servicio? Barcelona: Graó.

Graell-Martín, M. et al. (2015). Cotransferencia y partenariado en el marco relacional entre las organizaciones de prácticas y la universidad. REIRE, Revista d’Innovació i Recerca en Educació, 8 (2), 205-216. DOI:10.1344/reire2015.8.28215

Halpern, D.; John, P.; Morris, Z. (2002). Before the Citizenship Order: a survey of citizenship education practice in England. Journal of Education Policy, 17(2), 217–228.

Hard, A.; Maddison, E.; Wolff, D. (2007). Community University partner-ship Practice.

Leicester: Niace.Henry, L.; Mohan, G.; Yanacopulos, H. (2004). Networks as transnational agents of development. Third World Quarterly, 25(5), 839–855.

Lawson, H. (2001). Active citizenship in schools and the community, The Curriculum Journal 12 (2), 163–178.

Lowndes, V.; Skelcher, C. (1998). The Dynamics of Multi-Organisational Partnerships. Public Administration, 76, 313-33.

Mulvihill, M.; Hart, A.; Northmore, S.; Wolff, D.; Pratt, J. (2011). Models of Partnership Working in the Community – Community Engagement.Brighton: South East Coastal Communities Dissemination Paper. Trobat a http://www.coastalcommunities.org.uk /briefing%20papers/Paper_2vgreen.pdf

Osborne, S. (ed.) (2010). The New Public Governance? Emerging Perspec-tives on the Theory and Practice of Public Governance. Oxford: Routledge.

Osler, A.; Starkey, H. (2003). Learning for Cosmopolitan Citizenship: theoretical debates and young people’s experiences, Educational Review, 55(3), 243-254.

Prendes, M. P. (2003). Aprendemos... ¿Cooperando o colaborando? Las claves del método. en Martínez Sánchez, F. (eds) Redes de comunicación en la enseñanza: las nuevas perspectivas del trabajo corporativo (pp. 93-127). Barcelona: Paidós Ibérica.

Puig, J. M.; Batlle, R.; Bosch, C.; Palos, J. (2006). Aprenentatge servei. Educar per a la ciutadania. Barcelona: Octaedro y Fundació Jaume Bofill.

Puig, J. M. (2012). Compromís cívic i aprenentatge a la universitat. Experiències de l’aprenentatge servei. Barcelona: Graó.

PEC 2004-2007. Institut d’educació. Ajuntament de Barcelona.

Rose, N.; Miller, P. (1992). Political Power beyond the State: Problematics of Government. The British Journal of Sociology, 43( 2), 173-205.

Rousseau, J. J. (1993). El contrato social, 1712-1778. Barcelona: Altaya.

Sandel, M. (2012). What money can’t buy. The moral limits of markets. New York: Farrar, Strauss and Giroux.

Sennett, R. (2012). Together: The rituals, pleasures and politics of cooperation. London: Allen Lane.

Stone, D. (2001). Think Tanks, global lesson-drawing and networking social policy ideas. Global Social Policy, 1(3), 338-360.

Stubbs, P. (2003). International non-state actors and social development policy. Global Social Policy, 3(3), 319-348.

Tonucci, F. (1998). La ciudad de los niños: un modo nuevo de pensar la ciudad. Barcelona: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.

Trilla, J.; Novella, A. (2001). Educación y participación social de la infancia. Revista Iberoamericana de la Educación, 26, 137-164.