Entrevista a Sylvain Connac
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Entrevista al Dr. Sylvain Connac, màxim referent de les pedagogies cooperatives, professor titular de la Universitat Paul Valéry de Montpeller, i investigador en Ciències de l’Educació en el grup de recerca LIRDEF. L’investigador francès precisa què són les pedagogies cooperatives, les compara amb l’aprenentatge cooperatiu que s’aplica en el sistema educatiu català i detalla el funcionament d’una classe cooperativa. A la vegada, trenca amb idees preconcebudes sobre el treball cooperatiu: incideix en la individualitat; apunta sobre voluntarietat en el fet de cooperar; marca l’ús del grup cooperatiu com una eina més, i no pas com l’única; distingeix treball en grup, treball de grup, treball en equip i treball d’equip; aporta noves situacions d’ensenyament-aprenentatge com l’ajuda, l’ajuda mútua, la tutoria o per fer col·lectiu com els debats amb finalitats democràtiques i filosòfiques (DVDP); i diferencia cooperació de col·laboració en l’aprenentatge. En definitiva, Connac va més enllà del treball en grup cooperatiu i amplia el camp d’acció dels mètodes cooperatius a l’abast. A més, valora si cooperar és un valor o no ho és, si ha de ser un mitjà o una finalitat en la seva aplicació a l’aula, i s’endinsa en la pandèmia de la covid-19 i en el fet de si és possible cooperar virtualment. Finalment, aporta línies de futur i valora si la cooperació a les aules estarà més present en el 2030.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Albert Irigoyen, Aprenent història amb treball cooperatiu. Estudi de cas a primer de batxillerat , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 32 (2019)
- Albert Irigoyen, Entrevista a Antoni Gavaldà , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 33 (2020)
- Albert Irigoyen, Entrevista a Luisa Girondo , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 32 (2019)
- Albert Irigoyen, Molt soroll i massa incerteses , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 33 (2020)
- Albert Irigoyen, La cooperación entre el alumnado , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 34 (2021)
- Albert Irigoyen, Una nova refundació de l'Escola Nova: Brussel·les 2022 , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 35 (2022)
- Albert Irigoyen, Entrevista a Philippe Meirieu , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 35 (2022)
- Albert Irigoyen, Sylvain Connac, L’aprenentatge cooperatiu i les pédagogies coopératives: dues concepcions diferents de treballar en grup cooperatiu , Comunicació Educativa: revista d’ensenyament de les comarques meridionals de Catalunya: Núm. 36 (2023)