Marie d’Agoult et ses variations sur le bonheur impossible
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Lídia Anoll
Maria d’Agoult, influenciada possiblement pels seus coneixements musicals, sembla inspirar-se en la tècnica de la variació musical quan decideix provar el seu talent com a “nouvelliste”. D’aquesta manera aconsegueix transmetre, en diferents registres, un crit que brolla d’un cor ferit per una relació molt més que turbulenta. És a l’anàlisi d’aquest crit, que sentim un cop i un altre en les quatre “nouvelles” que se li coneixen, que consagrem aquest treball, anàlisi que anirà precedida d’una breu exposició dels factors que portaren Marie d’Agoult a exercitar-se en un gènere que, si bé la temptà, sabia molt bé que no era el més apropiat a la seva naturalesa, i que culminarà en una reflexió sobre la imatge de la dona que es desprèn de cadascun d’aquests relats.
Article Details
Com citar
Anoll, Lídia. “Marie d’Agoult et ses variations sur le bonheur impossible”. Ull crític, L’, no. 17-18, pp. 129-3, https://raco.cat/index.php/UllCritic/article/view/293015.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Lídia Anoll, Pura Salceda, A ollada de Astarté, A Coruña, Espiral Maior, 2007, 72 + 5 pp. (“Poesía”) , Ull crític, L': 2012: Núm.: 15-16
- Lídia Anoll, Jean-Paul FILION, Paroles du versant nord, Montpellier (Québec). Écrits des Hautes-Terres, 2005, 149 pp. (coll. “Calepins”). , Ull crític, L': 2009: Núm.: 13-14
- Lídia Anoll, Romain Rolland et Georges Duhamel: Correspondance (1912-1942), édition de Bernard Duchatelet, Paris, Classiques Garnier, 2014. , Ull crític, L': 2016: Núm.: 19-20
- Lídia Anoll, Silvia Pandelescu, Techniques narratives et descriptives dans l’oeuvre de Roger Martin du Gard, Bucarest, Universitatii din Bucaresti, 2013. Deuxième édition, revue et augmentée. , Ull crític, L': 2016: Núm.: 19-20