Marie d’Agoult et ses variations sur le bonheur impossible

Main Article Content

Lídia Anoll
Maria d’Agoult, influenciada possiblement pels seus coneixements musicals, sembla inspirar-se en la tècnica de la variació musical quan decideix provar el seu talent com a “nouvelliste”. D’aquesta manera aconsegueix transmetre, en diferents registres, un crit que brolla d’un cor ferit per una relació molt més que turbulenta. És a l’anàlisi d’aquest crit, que sentim un cop i un altre en les quatre “nouvelles” que se li coneixen, que consagrem aquest treball, anàlisi que anirà precedida d’una breu exposició dels factors que portaren Marie d’Agoult a exercitar-se en un gènere que, si bé la temptà, sabia molt bé que no era el més apropiat a la seva naturalesa, i que culminarà en una reflexió sobre la imatge de la dona que es desprèn de cadascun d’aquests relats.

Article Details

Cómo citar
Anoll, Lídia. «Marie d’Agoult et ses variations sur le bonheur impossible». Ull crític, L’, n.º 17-18, pp. 129-3, https://raco.cat/index.php/UllCritic/article/view/293015.