Marie d’Agoult et ses variations sur le bonheur impossible
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Lídia Anoll
Maria d’Agoult, influenciada possiblement pels seus coneixements musicals, sembla inspirar-se en la tècnica de la variació musical quan decideix provar el seu talent com a “nouvelliste”. D’aquesta manera aconsegueix transmetre, en diferents registres, un crit que brolla d’un cor ferit per una relació molt més que turbulenta. És a l’anàlisi d’aquest crit, que sentim un cop i un altre en les quatre “nouvelles” que se li coneixen, que consagrem aquest treball, anàlisi que anirà precedida d’una breu exposició dels factors que portaren Marie d’Agoult a exercitar-se en un gènere que, si bé la temptà, sabia molt bé que no era el més apropiat a la seva naturalesa, i que culminarà en una reflexió sobre la imatge de la dona que es desprèn de cadascun d’aquests relats.
Article Details
Com citar
Anoll, Lídia. “Marie d’Agoult et ses variations sur le bonheur impossible”. Ull crític, L’, no. 17-18, pp. 129-3, https://raco.cat/index.php/UllCritic/article/view/293015.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Lídia Anoll, Les Béatitudes à l'oeuvre: les romans champêtres de George Sand , Ull crític, L': 2009: Núm.: 13-14
- Lídia Anoll, Georges Duhamel parmi nous, Textos i iconografia presentats per Françoise Dansel i Paul Maunoury, seguits de Regards actuels sur l'oeuvre de Georges Duhamel per Arlette Lafay, Conde-sur-Noireau, Editions du Valhermeil, 2000 , Ull crític, L': 2002: Núm.: 7
- Lídia Anoll, Arlette Lafay, Duhamel revisité, Les cahiers de l'abbaye de Créteil, Association des Amis de Georges Duhamel et de l'Abbaye de Créteil, hors série, novembre 1998, Paris , Ull crític, L': 1999: Núm.: 4-5
- Lídia Anoll, De la correspondència de Madame de Berny, la Dilecta, amb Honoré de Balzac , Ull crític, L': 2002: Núm.: 7
- Lídia Anoll, Malika Mokeddem, Somnis i assassins, Edicions El Jonc, Lleida, 2000 , Ull crític, L': 2002: Núm.: 7
- Lídia Anoll, Dolors Sistac, La mirada encantada, Introducció i edició de Concepció Canut. Epíleg d’Àngels Santa, El Fil d’Ariadna, Literatura, nº41, 199 pp. , Ull crític, L': 2007: Núm.: 11-12
- Lídia Anoll, Paul Gorceix, Maurice Maeterlinck, du mysticisme à la pensée ésotérique, suivi de Maurice Maeterlinck, Onirologie, Le Miracle des mères, Joyzelle, La Princesse Isabelle, Les Fiançailles, Paris, Eurédit, 2006. (tome I, 199 pp., tome II, 431 pp.). , Ull crític, L': 2009: Núm.: 13-14
- Lídia Anoll, Paul GORCEIX, Dramaturgie de la mort chez Maurice Maeterlinck suivi de Maurice Maeterlinck, Les Aveugles, La Mort de Tintagiles, Paris, Eurédit, 2006, 221 pp. , Ull crític, L': 2009: Núm.: 13-14
- Lídia Anoll, Louise Dupré, L’album multicolore, Montréal, Héliotrope, 2014, 270 p. , Ull crític, L': 2016: Núm.: 19-20
- Lídia Anoll, George et Blanche DUHAMEL, Correspondance de guerre 1914-1919, tome I (Août 1914 - Décembre 1916), Paris, Honoré Champion, 2007, 1419 + 3 pp. , Ull crític, L': 2009: Núm.: 13-14