Jordi Monés (2011) La pedagogia catalana al segle xx. Els seus referents. Lleida. Ed. Pagès/ IEC. 544pp.
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La relació entre educació i societat és una línia de recerca bàsica per a comprendre els fils conductors de les polítiques pedagògiques d’acord amb les necessitats de la majoria social i determinades per la cultura política hegemònica. De fet, la identitat (conflictiva) entre ‘Estat’ i pensament pedagògic és un binomi predominant per a comprendre les (dis)continuïtats de qualsevol tradició de les doctrines educatives.
Aquest context, però, cobra especial rellevància a l’època contemporània, com bé ho indica Pere Solà Gussinyer en els darrers quatre capítols de la recerca Educació i societat a Catalunya (Ed. Eumo/ Ed. Pàgès, Lleida, 2011), estudi que té per objecte sintetitzar l’evolució de les institucions educatives d’ençà de la feudalitat fins als nostres dies. Amb tot, calia una reflexió de conjunt sobre el que es concep com a segle de l’educació, el segle vintè. És en aquest sentit que cal valorar l’assoliment -el seu primer balanç general, que amb una certa actualització o addenda caldria reeditar, fou El pensament escolar i la renovació pedagògica a Catalunya (1833-1938) [1977]- de Jordi Monés amb La pedagogia catalana al segle xx. Els seus referents
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Xavier Ferré Trill, M. Isabel Miró Montoliu, Rafael Valls Montés: Historia y memoria escolar. Segunda República, Guerra Civil y dictadura franquista en las aulas, Universitat de València, València, 2010, 170pp. , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 2 (2010)
- Xavier Ferré Trill, Alfred Ramos (2015): Mestres de la impremta. El moviment Freinet Valencià (1931-1939), Castelló de la Plana, Universitat Jaume I; Francesca Vidal Bellés (2014): Antoni Porcar i Candel. El mestre que va donar la paraula als infants (1904-1947), Castelló de la Plana, Universitat Jaume I. , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 2 (2016)
- Xavier Ferré Trill, Cooperativisme valencià , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 1 (2016)
- Xavier Ferré Trill, Educació, país, llengua , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 1 (2018)
- Xavier Ferré Trill, Clifford Geertz: La interpretació de les cultures, PUV, València, 2013, 458pp. , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 1 (2014)
- Xavier Ferré Trill, XX Jornades d'Història de l'Educació. Cohesió Social i educació, Universitat de Girona, 2012, 565pp. , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 2 (2013)
- Xavier Ferré Trill, Dues obres sobre història de l'educació. , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 2 (2017)
- Xavier Ferré Trill, Salvador Giner (coord.): Teoría sociológica moderna, Ed. Ariel, Barcelona, 2011, 678pp. , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 2 (2011)