Els grups interactius en les comunitats d’aprenentatge: una pràctica d’èxit per a la superació del fracàs escolar
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Les elevades taxes d’abandonament prematur dels estudis així com del nombre de joves que no compten amb estudis postobligatoris preocupen en excés en els actuals sistemes educatius del nostre país i de la resta d’Europa. En l’intent de superar aquest fracàs escolar, autors de rellevància en l’actual Comunitat Científica Internacional exposen la necessitat de basar l’educació en evidències científiques i no pas en ocurrències. Projectes tan importants com INCLUD-ED, l’únic projecte integrat dels programes Marc de recerca de la Comissió Europea sobre l’educació escolar, posen de manifest que les pràctiques educatives que mostren eficiència i equitat en aquest sentit, reconeixen les comunitats d’aprenentatge com a mesura per a la superació d’aquest fracàs i de l’exclusió social. En el marc de les comunitats d’aprenentatge, on l’aprenentatge dialògic és a la base, compten amb una pràctica eficaç i eficient que no només contribueix a la millora dels aprenentatges dels nois i noies i de la convivència al centre educatiu sinó que també procura una transformació sociocultural de l’entorn. Ens referim als grups interactius, una forma d’organització de l’aula que compta amb la participació de persones adultes voluntàries i on la interacció i la comunicació adquireixen un paper protagonista.
Article Details
Articles més llegits del mateix autor/a
- Noemí Martín Casabona, Aubert, A.; Flecha, A.; Garcia, C., Flecha, R., Racionero, S. (2008) Aprendizaje dialógico en la Sociedad de la Información. Barcelona: Hipatia, pp.: 255. , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 2 (2010)
- Aitor Gómez González, Joan Cabré Olivé, Elena Duque Sánchez, Noemí Martín Casabona, Silvia Molina Roldán, Marc Sampé Compte, Pla de socialització preventiva de violència de gènere en centres educatius d’educació infantil i primària , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 1 (2013)
- Joan Cabré Olivé, Coneixement científic a l'abast de tothom: creació d'un repositori obert sobre l'impacte social de la recerca , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 1 (2015)
- Joan Cabré Olivé, Gómez González, Aitor; Díez Palomar, Javier; Ormazábal Unzué, Javier; Flecha García, Ramón; Vilà Baños, Ruth (2012) Estadística Básica para educadores. Madrid: Síntesis. , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 2 (2012)
- Noemí Martín Casabona, L’ús dialògic de les TIC i la participació de la comunitat en entorns rurals i entorns d’extraradi: una oportunitat per a l’èxit educatiu i la superació de desigualtats , Universitas Tarraconensis. Revista de Ciències de l'Educació: Núm. 2 (2014)