Teoria i pràctica de l’adopció escolar de monuments : l’experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d’Aprenentatge de la Noguera

Main Article Content

Antoni Bardavio i Novi
Cristina Gatell Arimont
Paloma González Marcén
Miguel Ángel Jara
Rosa Solsona
L’adopció de monuments constitueix una fórmula d’introducció del coneixement i la implicació de l’alumnat preuniversitari en el seu context local, que s’ha mostrat molt productiva en diversos països europeus, mitjançant la imbricació dels centres educatius en la valoració i la conservació del patrimoni històric proper, en col·laboració amb l’administració municipal i les entitats científiques i culturals. Des de l’any 2004, un equip d’investigadors està portant a terme a Catalunya un programa d’aquestes característiques. Són experts en patrimoni i professorat d’escoles i instituts que han treballat junts en la planificació d’activitats, la recollida d’informació d’arxius i centres de recerca, la creació de materials didàctics i la difusió dels objectius i la metodologia del projecte

Article Details

Com citar
Bardavio i Novi, Antoni et al. “Teoria i pràctica de l’adopció escolar de monuments : l’experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d’Aprenentatge de la Noguera”. Treballs d’Arqueologia, no. 15, pp. 103-21, https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/242119.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 3 > >>