Teoria i pràctica de l’adopció escolar de monuments : l’experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d’Aprenentatge de la Noguera
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Antoni Bardavio i Novi
Cristina Gatell Arimont
Paloma González Marcén
Miguel Ángel Jara
Rosa Solsona
L’adopció de monuments constitueix una fórmula d’introducció del coneixement i la implicació de l’alumnat preuniversitari en el seu context local, que s’ha mostrat molt productiva en diversos països europeus, mitjançant la imbricació dels centres educatius en la valoració i la conservació del patrimoni històric proper, en col·laboració amb l’administració municipal i les entitats científiques i culturals. Des de l’any 2004, un equip d’investigadors està portant a terme a Catalunya un programa d’aquestes característiques. Són experts en patrimoni i professorat d’escoles i instituts que han treballat junts en la planificació d’activitats, la recollida d’informació d’arxius i centres de recerca, la creació de materials didàctics i la difusió dels objectius i la metodologia del projecte
Article Details
Com citar
Bardavio i Novi, Antoni et al. “Teoria i pràctica de l’adopció escolar de monuments : l’experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d’Aprenentatge de la Noguera”. Treballs d’Arqueologia, no. 15, pp. 103-21, https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/242119.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Rosa Solsona Fontova, Pol Galitó Martí, Cristina Gatell Arimont, Antoni Bardavio Novi, Arqueologia de la Guerra Civil : una aproximació des del seu ús didàctic , Treballs d'Arqueologia: Núm. 18 (2012): Creando redes del pasado al futuro : patrimonio histórico y sociedad civil
- Paloma González Marcén, Nuria Castañeda, Nuria Armentano Oller, Mònica Barahona, Javier González, La recerca a l'abast : l'experiència del parc arqueològic del patronat Flor de Maig , Treballs d'Arqueologia: 1998: Núm.: 5 Arqueologia i ensenyament
- Rosa Marsol, Montserrat Seuma, Antoni Bardavio, Rosa Solsona, El territori com a escola : les escoles rurals i el patrimoni històric , Treballs d'Arqueologia: Núm. 18 (2012): Creando redes del pasado al futuro : patrimonio histórico y sociedad civil
- Paloma Gonzalez Marcén, Sandra Montón Subías, Marina Picazo Gurina, Movilidad y vida cotidiana : la construcción del espacio doméstico en las comunidades de la prehistoria reciente del nordeste de Iberia , Treballs d'Arqueologia: 2005: Núm.: 11 Dones i activitats de manteniment en temps de canvi
- Paloma González Marcén, Les ocupacions prehistòriques del Forat de Conqueta (Santa Linya, Lleida): cronologia i dinàmica d’ús , Treballs d'Arqueologia: Vol. 16 (2010): El jaciment de Forat de Conqueta: seqüència arqueològica i cultura material
- Paloma González Marcén, Presentació: seqüència arqueològica i cultura material al jaciment de Forat de Conqueta , Treballs d'Arqueologia: Vol. 16 (2010): El jaciment de Forat de Conqueta: seqüència arqueològica i cultura material
- Paloma González Marcén, Els objectes metàl·lics al jaciment de Forat de Conqueta (Santa Linya, Lleida) , Treballs d'Arqueologia: Vol. 16 (2010): El jaciment de Forat de Conqueta: seqüència arqueològica i cultura material
- Paloma González Marcén, El material ceràmic del jaciment de Forat de Conqueta (Santa Linya, Lleida) , Treballs d'Arqueologia: Vol. 16 (2010): El jaciment de Forat de Conqueta: seqüència arqueològica i cultura material
- Elena García Guixé, Paloma González Marcén, Maria Lou, Jorge Martínez-Moreno, Rafael Mora, Jezabel Pizarro, Susana Vega, Les ocupacions prehistòriques de la cavitat de Forat de Conqueta (Santa Linya, Lleida): metodologia d’excavació i seqüència arqueològica , Treballs d'Arqueologia: Vol. 16 (2010): El jaciment de Forat de Conqueta: seqüència arqueològica i cultura material
- Antoni Bardavio i Novi, Cristina Gatell Arimont, Felipe Molinero, Recerca i divulgació arqueològica. Un camí per al desenvolupament d'estratègies interdisciplinars a l'ESO , Treballs d'Arqueologia: 1996: Núm.: 4 Arqueologia i ensenyament