El territori com a escola : les escoles rurals i el patrimoni històric
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Rosa Marsol
Escola l’Àlber
Montserrat Seuma
ZER del Montsec
Antoni Bardavio
Camp d’Aprenentage de la Noguera. Departament d’Ensenyament
Rosa Solsona
Camp d’Aprenentage de la Noguera. Departament d’Ensenyament
El currículum d’educació primària a Catalunya presenta l’àrea de medi des d’una perspectiva integrada del coneixement del medi natural, històric, cultural i social. La possibilitat de convertir l’entorn proper dels centres escolars en laboratori d’aprenentatge on desenvolupar propostes didàctiques basades en la indagació per part de l’alumnat és el punt de partida de la proposta que es presenta. El curs 2009-2010 es va portar a terme una activitat compartida entre centres escolars, l’Escola L’Àlber (Albesa) i la ZER del Montsec (Àger, Avellanes-Santa Linya, Gerb, Os de Balaguer i Tartareu), coordinats pel Camp d’Aprenentatge de la Noguera, en la qual l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior d’un dels centres participants, convertits en grups d’experts, presentaven a l’alumnat de l’altre centre elements del patrimoni històric de l’entorn proper: la Vil·la Romana del Romeral (Albesa) i la Via Romana d’Àger. La proposta es va desenvolupar en el marc del Projecte l’Escola Adopta un Monument, que té com a objectiu primordial fer partícips els nens i les nenes del reconeixement, la divulgació i la protecció d’elements del seu patrimoni històric.
Article Details
Com citar
Marsol, Rosa et al. “El territori com a escola : les escoles rurals i el patrimoni històric”. Treballs d’Arqueologia, no. 18, pp. 133-46, https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/270288.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Antoni Bardavio i Novi, Cristina Gatell Arimont, Paloma González Marcén, Miguel Ángel Jara, Rosa Solsona, Teoria i pràctica de l’adopció escolar de monuments : l’experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d’Aprenentatge de la Noguera , Treballs d'Arqueologia: 2009: Núm.: 15 Patrimoni, identitat i ciutadania