Teoria i pràctica de l’adopció escolar de monuments : l’experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d’Aprenentatge de la Noguera
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Antoni Bardavio i Novi
Cristina Gatell Arimont
Paloma González Marcén
Miguel Ángel Jara
Rosa Solsona
L’adopció de monuments constitueix una fórmula d’introducció del coneixement i la implicació de l’alumnat preuniversitari en el seu context local, que s’ha mostrat molt productiva en diversos països europeus, mitjançant la imbricació dels centres educatius en la valoració i la conservació del patrimoni històric proper, en col·laboració amb l’administració municipal i les entitats científiques i culturals. Des de l’any 2004, un equip d’investigadors està portant a terme a Catalunya un programa d’aquestes característiques. Són experts en patrimoni i professorat d’escoles i instituts que han treballat junts en la planificació d’activitats, la recollida d’informació d’arxius i centres de recerca, la creació de materials didàctics i la difusió dels objectius i la metodologia del projecte
Article Details
How to Cite
Bardavio i Novi, Antoni et al. “Teoria i pràctica de l’adopció escolar de monuments : l’experiència de la Universitat Autònoma de Barcelona i el Camp d’Aprenentatge de la Noguera”. Treballs d’Arqueologia, no. 15, pp. 103-21, https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/242119.
Most read articles by the same author(s)
- Rosa Solsona Fontova, Pol Galitó Martí, Cristina Gatell Arimont, Antoni Bardavio Novi, Civil War archaeology : an approach from its didactic use , Treballs d'Arqueologia: No. 18 (2012): Creando redes del pasado al futuro : patrimonio histórico y sociedad civil
- Rosa Marsol, Montserrat Seuma, Antoni Bardavio, Rosa Solsona, Territory as a school : rural schools and historical heritage , Treballs d'Arqueologia: No. 18 (2012): Creando redes del pasado al futuro : patrimonio histórico y sociedad civil
- Paloma González Marcén, Nuria Castañeda, Nuria Armentano Oller, Mònica Barahona, Javier González, La recerca a l'abast : l'experiència del parc arqueològic del patronat Flor de Maig , Treballs d'Arqueologia: 1998: Núm.: 5 Arqueologia i ensenyament
- Paloma Gonzalez Marcén, Sandra Montón Subías, Marina Picazo Gurina, Movilidad y vida cotidiana : la construcción del espacio doméstico en las comunidades de la prehistoria reciente del nordeste de Iberia , Treballs d'Arqueologia: 2005: Núm.: 11 Dones i activitats de manteniment en temps de canvi
- Paloma González Marcén, Dynamic use of Conqueta Forat (Santa Linya Lleida) , Treballs d'Arqueologia: Vol. 16 (2010): El jaciment de Forat de Conqueta: seqüència arqueològica i cultura material
- Paloma González Marcén, Introduction: material culture and archaeological sequence at the site Forat de Conqueta (Santa Linya, Lleida) , Treballs d'Arqueologia: Vol. 16 (2010): El jaciment de Forat de Conqueta: seqüència arqueològica i cultura material
- Paloma González Marcén, Metal objects at the site of Forat de Conqueta (Santa Linya, Lleida) , Treballs d'Arqueologia: Vol. 16 (2010): El jaciment de Forat de Conqueta: seqüència arqueològica i cultura material
- Paloma González Marcén, The ceramic materials at Forat de Conqueta site (Santa Linya, Lleida) , Treballs d'Arqueologia: Vol. 16 (2010): El jaciment de Forat de Conqueta: seqüència arqueològica i cultura material
- Elena García Guixé, Paloma González Marcén, Maria Lou, Jorge Martínez-Moreno, Rafael Mora, Jezabel Pizarro, Susana Vega, The prehistoric ocupations of Forat de Conqueta: field methodology and archaeological record , Treballs d'Arqueologia: Vol. 16 (2010): El jaciment de Forat de Conqueta: seqüència arqueològica i cultura material
- Antoni Bardavio i Novi, Cristina Gatell Arimont, Felipe Molinero, Recerca i divulgació arqueològica. Un camí per al desenvolupament d'estratègies interdisciplinars a l'ESO , Treballs d'Arqueologia: 1996: Núm.: 4 Arqueologia i ensenyament