Orientaciones para el diseño de planes de formación del profesorado de las escuelas rurales de Catalunya
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Rural schools have a key function in involving the school community in their area and, at the same time, enhancing their visibility and strengthening their presence in the village they are located in. Teachers of rural schools need specific training to achieve all the skills and knowledge they need. This paper presents the main guidelines for designing this specific teacher training plan according the results obtained in the FOPROMAR-Erasmus plus project (2017-1-ES01-KA201-038217). We present the results obtained from the Questionnaire on the Teaching Skills of Rural School Teachers (CC-PER) answered by teachers who work in a rural schools in Catalonia (n=276). The main results are: 1) All teacher training plans should include skills and knowledge related to the territorial dimension; 2) these skills and knowledge should be selected based on the rural school teachers’ own opinions. The main conclusion is that the territorial dimension should be a key part of any specific teacher training plan.
Article Details
Derechos de autor
Temps d’Educació conserva el derecho de la primera publicación del artículo, concediendo al autor los derechos de autoría. Además, todos los contenidos publicados en Temps d’Educació están sujetos a la licencia Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Miguel Ángel Torralba i Jordan, Francesc Buscà Donet, Jorge Eusebio Casas Escudero, La inclusión del alumnado inmigrante mediante la práctica de actividades físico-deportivas extraescolares , Temps d'Educació: 2007: Núm.: 33
- Roser Boix i Tomàs, Presentació: Educació, ruralitat i territori : la construcció d'una identitat pròpia , Temps d'Educació: 2002: Núm.: 26
- Francesc Buscà Donet, Oleguer Camerino Foguet, Marta , 1962- Castañer Balcells, Les tasques motrius significatives (TMS): òptims procediments d'ensenyament i d'aprenentatge , Temps d'Educació: 2006: Núm.: 31
- Roser Boix i Tomàs, Elena Cano García, Mercè Cayuso, Otília Defis i Peix, Dels educadors i educadores en educació infantil i del dificil equilibri entre professionalitat i vocació , Temps d'Educació: 2001: Núm.: 25
- Francesc Buscà Donet, Enrique Rivera García, Carmen Trigueros Cervantes, La credibilidad de los sistemas de evaluación formativa en la formación inicial del profesorado de educación física , Temps d'Educació: 2012: Núm.: 43