La mediació en problemes de convivència familiar
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Anna Ferrari Rebull
Carme Panchón Iglesias
This article presents a resource on familiar mediation and orientation that is part of the ensemble of instances available for the attention and the protection of the childhood and the adolescence in Catalonia. This resource of mediation (SOMIA) is one of the three pioneering and innovating services in familiar mediation in Spanish. Its fundamental purpose is to carry out a preventive action that helps to cause listening and to improve the communication between the members of the family. The new forms of conflict that generates the complexity of the current society also affect the familiar context. Learning to develop strategies to manage and to solve conflicts from a positive perspective, will help to analyze the causes that generate the conflict situations and of violence while that will improve the familiar climate.
Article Details
How to Cite
Ferrari Rebull, Anna; and Panchón Iglesias, Carme. “La mediació en problemes de convivència familiar”. Temps d’Educació, no. 31, pp. 67-84, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126446.
Rights
Copyright
Temps d’Educació reserves the right to publish the article first, with the author being granted the corresponding copyright. In addition, all the contents published in Temps d’Educació are subject to the Attribution-Non-Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) licence.Most read articles by the same author(s)
- Carme Panchón Iglesias, Sandra Costa, Esther Gil Pasamontes, La infància i la seva protecció , Temps d'Educació: 2006: Núm.: 31
- Trinidad Donoso Vázquez, Pilar Figuera, Carme Panchón Iglesias, L'acolliment familiar especialitzat: avaluació d'una experiència , Temps d'Educació: 1998: Núm.: 20
- Pere Amorós i Martí, Carme Panchón Iglesias, Estratègies d'intervenció en l'acolliment familiar , Temps d'Educació: 1996: Núm.: 15
- Carme Panchón Iglesias, Infància en situació de risc social. Presentació , Temps d'Educació: 2006: Núm.: 31