Elements pedagògics en la teoria teatral de l’Escola de Praga
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
La reflexió contemporània (s. XX-XXI) sobre el teatre compta amb una important tradició representada per diverses generacions d’autors que han estat encabits en l’anomenada Escola de Praga. En aquest article ens centrarem en tres noms d’aquesta tradició, començant pel seu fundador, Otakar Zich, i seguint amb Jan Mukařovský i Ivo Osolsobě. Amb aproximacions d’arrel fenomenològica, tots tres van aportar eines precises i alhora obertes a discussió per analitzar el fet teatral. Aquesta anàlisi farà aflorar nombrosos elements pedagògics, tot posant de relleu l’estreta vinculació entre teatre i educació, un vincle alhora problemàtic des de la qüestió platònica sobre quin teatre convé a la ciutat.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).