Elements pedagògics en la teoria teatral de l’Escola de Praga

Main Article Content

Jordi Casasampera Fernández

La reflexió contemporània (s. XX-XXI) sobre el teatre compta amb una important tradició representada per diverses generacions d’autors que han estat encabits en l’anomenada Escola de Praga. En aquest article ens centrarem en tres noms d’aquesta tradició, començant pel seu fundador, Otakar Zich, i seguint amb Jan Mukařovský i Ivo Osolsobě. Amb aproximacions d’arrel fenomenològica, tots tres van aportar eines precises i alhora obertes a discussió per analitzar el fet teatral. Aquesta anàlisi farà aflorar nombrosos elements pedagògics, tot posant de relleu l’estreta vinculació entre teatre i educació, un vincle alhora problemàtic des de la qüestió platònica sobre quin teatre convé a la ciutat.

Paraules clau
Teatre, Escola de Praga, Otakar Zich, Jan Mukařovský, Ivo Osolsobě

Article Details

Com citar
Casasampera Fernández, Jordi. “Elements pedagògics en la teoria teatral de l’Escola de Praga”. Temps d’Educació, no. 65, pp. 133-49, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/427555.