A educação de menores abandonados segundo o discurso médico-jurídico na Argentina e no Brasil da transição dos séculos XIX/XX. Uma contribuição aos estudos comparados do pensamento educacional na América Latina
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
El menor abandonat representava una amenaça per a l'ideal i els principis del positivisme que fonamentaven el coneixement mèdic i el discurs jurídic. Va significar la materialització de la imprevisibilitat del desordre social, una amenaça per al progrés i la modernització de la societat. En aquest sentit, també amenaçava un pensament educatiu que es posava com a instrument principal, basat en l’optimisme pedagògic, la instal·lació i el manteniment dels estàndards europeus de civilització a l’Amèrica Llatina com a herència automàtica, dependència cultural, del període de colonització
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).