A educação de menores abandonados segundo o discurso médico-jurídico na Argentina e no Brasil da transição dos séculos XIX/XX. Uma contribuição aos estudos comparados do pensamento educacional na América Latina

Main Article Content

José Luiz M. Villar

El menor abandonat representava una amenaça per a l'ideal i els principis del positivisme que fonamentaven el coneixement mèdic i el discurs jurídic. Va significar la materialització de la imprevisibilitat del desordre social, una amenaça per al progrés i la modernització de la societat. En aquest sentit, també amenaçava un pensament educatiu que es posava com a instrument principal, basat en l’optimisme pedagògic, la instal·lació i el manteniment dels estàndards europeus de civilització a l’Amèrica Llatina com a herència automàtica, dependència cultural, del període de colonització

Paraules clau
Pensamento Educacional, educação de menores abandonados, estudos comparados da educação latino-americana, séculos XIX e XX

Article Details

Com citar
Villar, José Luiz M. “A educação de menores abandonados segundo o discurso médico-jurídico na Argentina e no Brasil da transição dos séculos XIX/XX. Uma contribuição aos estudos comparados do pensamento educacional na América Latina”. Temps d’Educació, no. 61, pp. 41-51, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/400496.