Els nous paradigmes de la didàctica de la història a Alemanya: reflexions del grupo de treball Geschichtsdidaktik theoretisch Arbeitskreis der Konferenz für Geschichtsdidaktik e.V

Main Article Content

Feride Durna
Judit Sabido-Codina

El pas del segle XX al XXI ha promogut, especialment en les últimes dècades, un canvi social remarcable. La crisi econòmica i sociopolítica, el canvi climàtic, la immigració, les guerres, el neonacionalisme, entre d’altres, són alhora aspectes polítics i educatius. La didàctica de la histò-ria ha de fer front a aquests nous reptes i ha de responsabilitzar-se com a disciplina científica. A l’article resumim els debats epistemològics que van dur a terme el grup de treball Geschichtsdidaktik theoretisch Arbeitskreis der Konferenz für Geschichtsdidaktik e.V el març del 2019. En aquests, diversos científics de l’àmbit van exposar les seves perspectives respecte d’aquest nou paradigma de les responsabilitats socials de la didàctica de la història. Reptes que han arribat a Espanya més tard, però que estan essent alguns dels principals nuclis de conflicte a l’actualitat.

Paraules clau:

Didàctica de la història, consciència històrica, societat, responsabilitat social, Geschichtsdidaktik theoretisch Arbeitskreis der Konferenz für Geschichtsdidaktik e.V

Article Details

Com citar
Durna, Feride; and Sabido-Codina, Judit. “Els nous paradigmes de la didàctica de la història a Alemanya: reflexions del grupo de treball Geschichtsdidaktik theoretisch Arbeitskreis der Konferenz für Geschichtsdidaktik e.V”. Temps d’Educació, no. 59, pp. 149-60, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/379453.