Educació i vertebració del territori: un estudi de cas al voltant de l’escola rural de Terol
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Revertir la històrica invisibilitat de l'escola rural i potenciar el seu paper en l'assoliment d'una educació per a tots precisa de polítiques públiques que considerin la seva diversitat i especificitat, d'una banda, i, d'una altra part, de processos d'investigació interdisciplinari que posin de manifest les seves potencialitats peda-gògiques i la seva condició de factor de desenvolupament territorial. Territoris com Aragó, amb unes condicions demogràfiques que incideixen negativament en la prestació dels serveis públics, han estat i són escenari d'experiències educatives realitzades en escoles rurals sorgides no només de la necessitat, sinó també de la convicció sobre la seva fortalesa com a element vertebrador del territori. Es planteja una cartografia de l'escola rural a Terol lligada a la revisió i valoració de la legislació que l'ha atès. Amb això es pretén comptar amb una aportació teòrica-pràctica sobre l'estat de la qüestió al voltant de l'articulació i la supervivència de l'escola en l'actual medi rural.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).