Educació i vertebració del territori: un estudi de cas al voltant de l’escola rural de Terol

Main Article Content

Juan Lorenzo Lacruz
Pascual Rubio Terrado
Pilar Abós Olivares

Revertir la històrica invisibilitat de l'escola rural i potenciar el seu paper en l'assoliment d'una educació per a tots precisa de polítiques públiques que considerin la seva diversitat i especificitat, d'una banda, i, d'una altra part, de processos d'investigació interdisciplinari que posin de manifest les seves potencialitats peda-gògiques i la seva condició de factor de desenvolupament territorial. Territoris com Aragó, amb unes condicions demogràfiques que incideixen negativament en la prestació dels serveis públics, han estat i són escenari d'experiències educatives realitzades en escoles rurals sorgides no només de la necessitat, sinó també de la convicció sobre la seva fortalesa com a element vertebrador del territori. Es planteja una cartografia de l'escola rural a Terol lligada a la revisió i valoració de la legislació que l'ha atès. Amb això es pretén comptar amb una aportació teòrica-pràctica sobre l'estat de la qüestió al voltant de l'articulació i la supervivència de l'escola en l'actual medi rural.

Paraules clau
Escola rural, territori, serveis públics, equitat, organització escolar

Article Details

Com citar
Lorenzo Lacruz, Juan et al. “Educació i vertebració del territori: un estudi de cas al voltant de l’escola rural de Terol”. Temps d’Educació, no. 59, pp. 27-46, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/379376.