Percepcions dels estudiants sobre el valor de les tecnologies de la informació i comunicació en la seva formació com a docents

Main Article Content

Ricardo Domínguez

Les actituds i creences dels docents al voltant de les tecnologies exerceixen un factor clau per a la implementació de les mateixes en la pràctica educativa. Els programes de formació del professorat en competència TIC, tant en la formació inicial com en la permanent, solen centrar-se en l'adquisició d'una sèrie de coneixements i en el desenvolupament de certes habilitats i destreses entorn de l'ús dels recursos tecnològics, però no solen abordar les percepcions o creences que tenen els docents sobre el seu valor en els processos d'ensenyament-aprenentatge. En aquest article es presenta una recerca, realitzada en el context de la formació inicial de futurs docents de Primària, en la qual s'han generat espais d'autoreflexió sobre el valor i ús dels recursos tecnològics. A través del qüestionari realitzat a final del curs s'ha analitzat quins aspectes són destacats pels estudiants sobre l'ús de les tecnologies en la seva formació i en la seva utilització a l'aula.

Paraules clau
Percepcions, creences, actituds, tecnologies de la informació i comunicació, formació inicial, gènere

Article Details

Com citar
Domínguez, Ricardo. “Percepcions dels estudiants sobre el valor de les tecnologies de la informació i comunicació en la seva formació com a docents”. Temps d’Educació, no. 58, pp. 51-62, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/376849.