Per què vols ser mestre? Com és un bon mestre? Idees per a la formació universitària

Main Article Content

Teodor Mellén Vinagre

Aquest treball es centra en un col·lectiu que s’està formant com a mestre; concretament analitza els estudiants del Grau d’Educació Primària de les universitats catalanes. Es presenten els resultats que s’obtenen quan se’ls pregunta per què volen ser mestres i com és un bon mestre. Es mostren també algunes consideracions rellevants per a la formació de mestres a la universitat d’avui. S’utilitza la metodologia quantitativa a través d’un qüestionari autoadministrat a una mostra representativa amb preguntes obertes i recodificades a posteriori. A partir de les investigacions de major incidència es construeixen tres categories principals. La primera és el mestre personal i autèntic, entenent per això el mestre que exerceix una influencia entre els seus estudiants pel seu caràcter o manera de ser; la segona és el mestre transmissor d’històries, referit al mestre que explica les lliçons d’una manera que difícilment s’oblida; i la tercera és el mestre motivador per l’aprenentatge, que fa referència a aquell mestre que organitza espais i moments en què l’alumnat aconsegueix aprendre amb certa facilitat i entusiasme. Aquesta evidència, justament amb d’altres que la complementen, permet oferir algunes consideracions útils per a la formació universitària dels futurs mestres.

Paraules clau
Formació universitària, Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), grau d'educació primària, influència educativa

Article Details

Com citar
Mellén Vinagre, Teodor. “Per què vols ser mestre? Com és un bon mestre? Idees per a la formació universitària”. Temps d’Educació, no. 57, pp. 77-90, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/376291.