Maig del 68: la paraula alliberada i el desig d’educar

Main Article Content

Anna Pagès Santacana
Aquest article interroga l’actualitat educativa de Maig del 68, considerant la pèrdua de significat del concepte «experiència» a la nostra època. L’experiència es refereix bàsicament a la relació incompleta entre els joves i els seus professors. Descriure aquesta experiència no és suficient per entendre l’essència del joc de Maig del 68: cal restituir alguns conceptes oblidats en la Teoria i la Filosofia de l’Educació, entre els quals «commemoració», «formació», i «imaginació». En aquest treball ens hem centrat en l’anàlisi de la commemoració com una versió metafòrica del que es va repetint, en el sentit del que Hans Blumenberg denominà una «metaforologia».
Paraules clau
Filosofia de l’educació, commemoració, maig del 68, teoria de l’educació

Article Details

Com citar
Pagès Santacana, Anna. “Maig del 68: la paraula alliberada i el desig d’educar”. Temps d’Educació, no. 56, pp. 167-80, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/360529.