Maig del 68: la paraula alliberada i el desig d’educar
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Anna Pagès Santacana
Aquest article interroga l’actualitat educativa de Maig del 68, considerant la pèrdua de significat del concepte «experiència» a la nostra època. L’experiència es refereix bàsicament a la relació incompleta entre els joves i els seus professors. Descriure aquesta experiència no és suficient per entendre l’essència del joc de Maig del 68: cal restituir alguns conceptes oblidats en la Teoria i la Filosofia de l’Educació, entre els quals «commemoració», «formació», i «imaginació». En aquest treball ens hem centrat en l’anàlisi de la commemoració com una versió metafòrica del que es va repetint, en el sentit del que Hans Blumenberg denominà una «metaforologia».
Paraules clau
Filosofia de l’educació, commemoració, maig del 68, teoria de l’educació
Article Details
Com citar
Pagès Santacana, Anna. “Maig del 68: la paraula alliberada i el desig d’educar”. Temps d’Educació, no. 56, pp. 167-80, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/360529.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Anna Pagès Santacana, Maig del 68: la paraula alliberada i el desig d’educar , Temps d'Educació: 2019: Núm.: 56
- Margarida Llevadot Gonzàlez, Anna Pagès Santacana, La integració de l’art en educació (Arts Integration): el paper del lideratge creatiu-artístic en els projectes col·laboratius , Temps d'Educació: 2018: Núm.: 54
- Anna Pagès Santacana, Bases hermenèutiques de l'educació: vers una lectura pedagògica de H. G. Gadamer , Temps d'Educació: 2005: Núm.: 29
- Anna Pagés Santacana, Filosofia en suspensió , Temps d'Educació: 2017: Núm.: 52