De camí cap al compromís ambiental: estudi sobre hàbits de consum personals
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Mónica Fernández Morilla
Silvia Albareda Tiana
Salvador Vidal i Raméntol
En lInforme Planeta Viu de World Wild Fund safirma que farien falta dos planetes i mig per mantenir el ritme actual de consum dels espanyols. Aquesta investigació, afavorida i finançada per lAdministració Local dAlella [[](]Barcelona), mostra els resultats dun estudi dut a terme en els Centres dEducació Secundària de lesmentat Municipi sobre els hàbits de consum dels seus estudiants [[](]n=371), així com dels professors i personal dadministració i serveis [[](]n=44). Mitjançant un qüestionari mixt, aquest estudi va revelar les quatre accions sostenibles que es realitzen amb menys freqüència, tant entre els estudiants com entre el personal. Així mateix, es van manifestar altres quatre punts febles —especialment entre els estudiants— en relació al desenvolupament de conductes respectuoses amb el medi. Aquests resultats, permeten obtenir, de manera indirecta, un diagnòstic del compromís ambiental de la població en estudi, aportant dades i reflexions que podrien suposar el punt de partida per a programes futurs deducació per a la sostenibilitat a implementar en aquests centres o en un altre context educatiu similar.
Paraules clau
Hàbits de consum, compromís ambiental, educació per a la sostenibilitat
Article Details
Com citar
Fernández Morilla, Mónica et al. “De camí cap al compromís ambiental: estudi sobre hàbits de consum personals”. Temps d’Educació, no. 54, pp. 143-60, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/340849.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Salvador Vidal i Raméntol, La situació de la didàctica de les matemàtiques a la secundària catalana. Anàlisi de l’estat de l’ensenyament i l’aprenentatge , Temps d'Educació: 2011: Núm.: 41
- Salvador Vidal i Raméntol, La pràctica reflexiva, una instància per a la formació pràctica , Temps d'Educació: 2014: Núm.: 47