Estudiar educació primària en anglès: Factors sociolingüístics influents en l’elecció del grau per part dels futurs mestres / Les études d’enseignement primaire en anglais : les facteurs sociolinguistiques influant sur le choix du grade par les futurs...
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’objectiu d’aquest article és analitzar els factors sociolingüístics que van influir en la decisió d’un grup de catorze estudiants de 1r curs a l’hora d’escollir cursar el «Grau d’Educació Primària – Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA). L’estudi es basa en teories postructuralistes de la identitat, la llengua i l’aprenentatge, i s’emmarca dins de l’enfocament identitari d’aprenentatge de segones llengües. Els resultats obtinguts s’han interpretat des de la perspectiva del posicionament en el discurs, i assenyalen les identitats imaginades (la persona que un vol ser en un futur) com el factor principal que va condicionar l’elecció del GEP-DUA per part dels futurs mestres.
________________________________________________________________________
L’objectif de cet article est d’analyser les facteurs sociolinguistiques ayant influé sur la décision d’un groupe de quatorze étudiants de première année de choisir le « Grade d’Enseignement primaire – Cours universitaires en anglais » (GEP-DUA). L’étude est fondée sur des théories poststructuralistes de l’identité, de la langue et de l’apprentissage, et s’inscrit dans le cadre de l’approche identitaire de l’apprentissage d’une deuxième langue. Les résultats obtenus, interprétés du point de vue du positionnement dans le discours, montrent que les identités imaginées (ce qu’une personne veut être à l’avenir) sont le facteur principal ayant conditionné le choix du GEP-DUA par les futurs enseignants.
Article Details
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).