La Teoria de l’Educació i els mecanismes neuronals de l’empatia. Deliberació sobre l’escenari informal d’educació / La théorie de l’éducation et les mécanismes neuronaux de l’empathie. Délibération sur la scène informelle de l’éducation

Main Article Content

Joaquín García Carrasco

Es descriu una anàlisi interdisciplinària sobre les funcions mentals implicades en processos d'educació informal, processos antropològicament fonamentals en la manera de vida humana. Especialment es pren en consideració els processos que fan possible la comprensió dels estats mentals d'altres. Es sondegen diferents nivells de l'estructura psicosomàtica, des d'un nivell fenomenològic a un nivell neurològic. Finalment, s'analitzen les diferents categories de processos implicats en el procés global de l'empatia i s'incorporen els resultats de la investigació sobre el sistema de neurones mirall.

_____________________________________________________________________

Nous décrivons ici une analyse interdisciplinaire sur les fonctions mentales impliquées dans les processus d’éducation informelle, processus anthropologiquement fondamentaux dans la manière de vivre des êtres humains. Nous prenons tout spécialement en considération les processus qui rendent possible la compréhension des états mentaux des autres. Nous sondons différents niveaux de la structure psychosomatique, d’un niveau phénoménologique à un niveau neurologique. Enfin, nous analysons les différentes catégories de processus impliqués dans le processus global de l’empathie et nous incorporons les résultats de la recherche sur le système de neurones miroirs.

Paraules clau
Educació informal, empatia, teoria de la ment, simulació interior, neurones mirall / Éducation informelle, empathie, théorie de l’esprit, simulation intérieure, neurones miroirs

Article Details

Com citar
García Carrasco, Joaquín. “La Teoria de l’Educació i els mecanismes neuronals de l’empatia. Deliberació sobre l’escenari informal d’educació / La théorie de l’éducation et les mécanismes neuronaux de l’empathie. Délibération sur la scène informelle de l’éducation”. Temps d’Educació, no. 49, pp. 23-47, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/303521.