Els pedagògics sons dels silencis. Enllà del silenci d’Auschwitz

Main Article Content

Marta , 1968- Burguet i Arfelis
Després del gran silenci d’Auschwitz, en aquest passeig pedagògic descriptiu pels sons dels silencis, ens introduïm en les semàntiques dels silencis, acceptant la seva polisèmia i descrivintne algunes de les accepcions més vinculades a l’àmbit educatiu. S’analitza, d’una banda, la genealogia dels silencis, algunes de les seves claus d’origen, i de l’altra, la teleologia dels silencis, la finalitat, pedagògica o no, dels mateixos. Alhora, partint del silenci com a valor pedagògic en aquesta educació al llarg de tota la vida, es proposen cinc etapes progressives per treballar pedagògicament els silencis, tot apostant per un salt qualitatiu axiològic entre el silenci com a estadi –estar en silenci– i el silenci com a seïtat –ser silenci–. _____________________________________________ Après le grand silence d’Auschwitz, dans ce passage de pédagogie descriptive par les sons des silences, nous nous introduisons dans les sémantiques des silences, en acceptant leur polysémie et en en décrivant certaines acceptions parmi les plus étroitement liées au domaine éducatif. Nous analysons, d’une part, la généalogie des silences, certaines de leur clés d’origine et, de l’autre, la téléologie des silences, et leur finalité, pédagogique ou non. Parallèlement, en partant du silence en tant que valeur pédagogique dans cette éducation tout au long de la vie, nous proposons cinq étapes progressives dans lesquelles travailler pédagogiquement les silences, tout en faisant le pari d’un saut qualitatif axiologique entre le silence en tant qu’état —demeurer en silence— et le silence en tant que manière d’être —être silencieux.

Article Details

Com citar
Burguet i Arfelis, Marta , 1968-. “Els pedagògics sons dels silencis. Enllà del silenci d’Auschwitz”. Temps d’Educació, no. 37, pp. 283-92, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/186897.