El laboratori d'història : una pràctica didàctica innovadora

Main Article Content

Antonella Olivieri
La crisi de la relació entre els joves i la història ve donada per múltiples raons i comporta el rebuig de la mateixa disciplina acadèmica per difícil i distant. Per a molts professors i experts en la disciplina, aquest rebuig pot subsanar-se reinventant una didàctica de la història centrada en la dimensió del laboratori històric com a hipòtesi beneficiosa per reconstruir un vincle entre docents, estudiants i les disciplines històriques. Aquest vincle s’ha de fonamentar en la curiositat intel·lectual, en el gust per la investigació i per resoldre problemes i interrogants. Aquesta visió didàctica és la que s’ha portat a terme en l’estudi de cas d’història local a Crespi d’Adda (Lombardia), poble declarat Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l’any 1995. El resultat d’aquest estudi per part dels alumnes s’ha presentat en un CD-Rom elaborat pels mateixos alumnes.

Article Details

Com citar
Olivieri, Antonella. “El laboratori d’història : una pràctica didàctica innovadora”. Temps d’Educació, no. 26, pp. 87-98, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126339.