L'ensenyament de la història i el living history
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Joan Santacana
Núria Serrat Antolí
Hi ha diferents estratègies per apropar la història als escolars. La utilització de les fonts primàries (objectes, documents, etc.) esdevé una estratègia important per fer viure els temps passats. Els objectes i els documents del passat ens permeten intervenir a partir del plantejament d’enigmes i preguntes que l’alumnat pot anar resolent a partir d’una veritable recerca històrica. Una de les estratègies utilitzades en el món anglosaxó és el living history. Es tracta de «fer reviure» el passat a través de la representació de fets, estil de vida i personatges propis d’una època determinada. Aquesta estratègia s’empra en espais de presentació del patrimoni, especialment en museus i assentaments històrics i arqueològics. Dos elements són fonamentals en aquest tipus d’intervencions: la preparació del context de presentació del patrimoni i els mediadors entre la institució o espai patrimonial i els visitants. A continuació, es presenta, de manera concreta, el cas de Colonial Williamsburg, institució dels EUA pionera en la utilització d’aquesta estratègia de presentació i interpretació del patrimoni històric i arqueològic.
Article Details
Com citar
Santacana, Joan; and Serrat Antolí, Núria. “L’ensenyament de la història i el living history”. Temps d’Educació, no. 26, pp. 53-65, https://raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126335.
Drets
Drets d'autor
Temps d’Educació conserva el dret de la primera publicació de l’article, concedint a l’autor els drets d’autoria. A més a més, tots els continguts publicats a Temps d’Educació estan subjectes a la llicència Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0).
Articles més llegits del mateix autor/a
- Núria Serrat Antolí, Accions didàctiques en el marc dels museus. Una investigació entre el museu i l'escola , Temps d'Educació: 2008: Núm.: 34