Quin aspecte té el color?
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article fa algunes observacions sobre les limitacions que actualment presenta la pràctica del disseny en arquitectura per aconseguir un disseny inclusiu de l’espai i de l’arquitectura. Concretament, se centra en el que podria passar per alt en l’estudi de la percepció en l’arquitectura, entre observacions de la fenomenologia de les simplificacions dels arquitectes i eines que visualitzen els fenòmens. El treball analitza un estudi de cas en curs sobre Matt, un YouTuber amb retinitis pigmentosa, i el biaix potencial del procés de disseny arquitectònic actual. Reconèixer obertament aquest biaix començarà a limitar el seu potencial, i això ajudarà a considerar els altres com a únics –bo i estudiant inclusivament la percepció en l’arquitectura– i proposarà l’avaluació de teories, mètodes i eines en la fenomenologia arquitectònica –bo i verificant-ne contínuament la inclusivitat per eliminar nocions d’un ideal–.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
(c) Tessira Crawford, 2022
Tessira Crawford, Royal Danish Academy
Tessira Crawford, dissenyadora d’il·luminació i d’espais, explora nous mètodes i eines per tal que els dissenyadors dissenyin per a espais inclusius. El seu treball se centra en l’estudi de la percepció espacial de la llum i l’ombra per a la creació de simulacions que incloguin altres percepcions. Té un màster en Computació en Arquitectura de la Royal Danish Academy, un màster en Arquitectura de la University of California-Berkeley i un grau BDes en Arquitectura de la University of Florida. Ha participat en articles sobre il·luminació i representació de la Royal Danish Academy i la University of Florida, i en conferències sobre disseny digital i arquitectura de la IT University of Copenhaguen, la University of California-Berkeley i la University of Florida.
Blind to Billionaire. 2018. “About.” Accessed January 13, 2022. https://www.youtube.com/c/BlindtoBillionaire/about.
Blind to Billionaire. 2019a. “What Does Color Look Like for a Blind Person with Only Like Perception?” YouTube video, 23:41. February 14, 2019. https://www.youtube.com/watch?v=tmqY2hkUC_g
Blind to Billionaire. 2019b. “What Does it Mean to Have Light Perception Vision And What Does it Look Like?” YouTube video, 11:19. May 7, 2019. https://www.youtube.com/watch?v=hBp38rp080o
Boys, Jos. 2018. “Cripping Spaces? On Dis/abling Phenomenology: In Architecture.” LOG 42: 55-66. http://www.jstor.org/stable/44840728
Crawford, Tessira. 2021. “The Shadow Body.” MA diss, Royal Danish Academy.
Del Gaudio, Chiara, Samara Tanaka, and Douglas Pastori. 2021. “Between Dissent and Consensus, Resistance and Counter-Resistance: Design Practice as a Common Project-Process for Plural Possibilities of Being and Becoming.” Temes de Disseny 37: 156-181. https://doi.org/10.46467/TdD37.2021.157-181
Freniere, Edward R. and John Tourtellott. 1997. “A Brief History of Generalized Ray Tracing.” In Proceedings SPIE 3130: 170-178. https://doi.org/10.1117/12.284059
Fenton, Andrew and Tim Krahn. 2007. “Autism, Neurodiversity and Equality Beyond the ‘Normal’.” Journal of Ethics in Mental Health 2(2): 1-6.
Gilmore, Sarah et al. 2019. “Writing differently.” Management Learning 50(1): 3-10. https://doi.org/10.1177/1350507618811027
Gropius, Walter. 1937. “Architecture at Harvard University.” The Architectural Record, May 1937: 8-11.
Haraway, Donna. 1988. “Situated Knowledges: The Science Question in Feminism and the Privilege of Partial Perspective.” Feminist Studies 14(3): 575-599.
Henriksen, Line et al. 2021. ”Writing bodies and bodies of text: Thinking vulnerability through monsters.” Gender, Work & Organization 29(2): 561-574. https://doi.org/10.1111/gwao.12782
Le Corbusier. 1931. Towards a New Architecture. New York: Dover Publications.
Norwood, Bryan E. 2018. “Disorienting Phenomenology.” LOG 42: 11-22. https://www.jstor.org/stable/i40204963
Pullen, Alison. 2017. “Writing as labiaplasty.” Organization 25(1): 123-130. https://doi.org/10.1177/1350508417735537
Purves, Dale, R. Beau Lotto, and Surajit Nundy. 2002. “Why We See What We Do.” American Scientist 90: 236-243.
Purves, Dale, Yaniv Morgenstern, and William T. Wojtach. 2015. “Perception and Reality: Why a Wholly Empirical Paradigm is Needed to Understand Vision.” Frontiers in Systems Neuroscience 9(156): 1-10. https://doi.org/10.3389/fnsys.2015.00156
Purves, Dale, Morgenstern, Yaniv Morgenstern, and William T. 2015. “Will understanding vision require a wholly empirical paradigm?” Frontiers in Psychology 6(1072): 1-6. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2015.01072
Raahauge, Kirsten Marie. 2016. “Ghosts, Troubles, Difficulties, and Challenges: Narratives about Unexplainable Phenomena in Contemporary Denmark.” Folklore 65: 89-111. https://doi.org/10.7592/FEJF2016.65.raahauge
Roberts, Bryony. 2020. “Expanding Modes of Practice.” LOG 48: 9-14.
Titchkosky, Tanya. 2011. The Question of Access: Disability, Space, Meaning. Toronto: University of Toronto Press.
Yang, Zhiyong and Dale Purves. 2003. “A statistical explanation of visual space.” Nature Neuroscience 6(6): 632-640. https://doi.org/10.1038/nn1059