Narratives transmèdia i disseny, una hibridació per a l'aprenentatge significatiu. Un estudi de cas sobre formació per a la innovació

Main Article Content

Juan J. Arrausi Valdezate
Jose Cerro Villanueva
Les narratives transmèdia, el disseny i les teories psicoeducatives es poden articular per aconseguir una hibridació transdisciplinària en pro d'un aprenentatge més significatiu. L'objectiu principal d'aquest estudi va ser posar de manifest com els mètodes propis del disseny i els seus atributs com a prefigurador i configurador, aplicats a través de dinàmiques transmèdia, eren capaços d'articular els processos d'ensenyament i aprenentatge. L'estudi de cas presentat es refereix a un curs en què es va intervenir per potenciar els enfocaments creatius en la resolució de projectes innovadors. D'altra banda, el segon gran objectiu va ser mostrar als participants un tipus d'aprenentatge més profund a través de la reflexió (Design Thinking) i la participació-acció en equip (Learning by Doing). Després del curs, els participants van considerar la importància del treball grupal per gestionar els enfocaments creatius i aplicar-los al context de la innovació.
Paraules clau
aprenentatge experiencial, design thinking, enfocaments creatius, innovació, narratives transmèdia i educació

Article Details

Com citar
Arrausi Valdezate, Juan J.; and Cerro Villanueva, Jose. “Narratives transmèdia i disseny, una hibridació per a l’aprenentatge significatiu. Un estudi de cas sobre formació per a la innovació”. Temes de Disseny, no. 33, pp. 12-25, https://raco.cat/index.php/Temes/article/view/327056.
Biografies de l'autor/a

Juan J. Arrausi Valdezate, Elisava

Doctor per la UB, Barcelona. Dissenyador gràfic, MAa l’SFG de Basilea, Suïssa. Ha estat professor a l’ArtCenter (Europa). Professor a ELISAVA des del 1996 i ala UPF de Barcelona des de 2006. Actualment, estàcursant un Màster Interuniversitari en Psicologia del’Educació (MIPE), en l’orientació d’intervenció.

Jose Cerro Villanueva

Graduat en Psicologia, branca clínica per la UniversitatRamon Llull (Blanquerna). Experiència en centre deSalut Mental Infanto Juvenil. Actualment, està cursantun Màster Interuniversitari en Psicologia de l’Educació(MIPE), branca d’investigació.