Narratives transmèdia i disseny, una hibridació per a l'aprenentatge significatiu. Un estudi de cas sobre formació per a la innovació
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Juan J. Arrausi Valdezate
Elisava
Jose Cerro Villanueva
Les narratives transmèdia, el disseny i les teories psicoeducatives es poden articular per aconseguir una hibridació transdisciplinària en pro d'un aprenentatge més significatiu. L'objectiu principal d'aquest estudi va ser posar de manifest com els mètodes propis del disseny i els seus atributs com a prefigurador i configurador, aplicats a través de dinàmiques transmèdia, eren capaços d'articular els processos d'ensenyament i aprenentatge. L'estudi de cas presentat es refereix a un curs en què es va intervenir per potenciar els enfocaments creatius en la resolució de projectes innovadors. D'altra banda, el segon gran objectiu va ser mostrar als participants un tipus d'aprenentatge més profund a través de la reflexió (Design Thinking) i la participació-acció en equip (Learning by Doing). Després del curs, els participants van considerar la importància del treball grupal per gestionar els enfocaments creatius i aplicar-los al context de la innovació.
Paraules clau
aprenentatge experiencial, design thinking, enfocaments creatius, innovació, narratives transmèdia i educació
Article Details
Com citar
Arrausi Valdezate, Juan J.; and Cerro Villanueva, Jose. “Narratives transmèdia i disseny, una hibridació per a l’aprenentatge significatiu. Un estudi de cas sobre formació per a la innovació”. Temes de Disseny, no. 33, pp. 12-25, https://raco.cat/index.php/Temes/article/view/327056.
Biografies de l'autor/a