Per a una metodologia generativa de creativitat publicitària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Xavier Ruiz Collantes
En contraposició als mètodes ja clàssics de creativitat publicitària, basats en l'estimulació de l'inconscient, es proposa la definició de mètodes generatius de creativitat publicitària, mètodes fonamentats, operativament, en models de caràcter generatiu desenvolupats en el sí de les ciències del text i de les ciències cognitives. La proposta s'il.lustra a partir s'un missatge publicitari concret, i sobre aquest missatge s'aplica un mètode d'anàlisi de caràcter semiòtic i es planteja la possibilitat de reconvertir aquest mètode en un altre de generació d'idees per a la configuració de missatges publicitaris. Finalment s'esbossa la proposta d'un heurístic per idear missatges publicitaris.
Article Details
Com citar
Ruiz Collantes, Xavier. “Per a una metodologia generativa de creativitat publicitària”. Temes de Disseny, no. 17, pp. 237-4, https://raco.cat/index.php/Temes/article/view/29637.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Xavier Ruiz Collantes, Dissenyar: informar, persuadir, comminar, denominar , Temes de Disseny: Núm. 2 (1988)
- Gui Bonsiepe, Anna Calvera, Anna Casanovas, Norberto Chaves, Miquel Mallol, Josep Puig, André Ricard, Pere Riera, Xavier Ruiz Collantes, Enric Satué, Enquesta: el disseny, eina de futur , Temes de Disseny: Núm. 8 (1993): Disseny, eina de futur
- Xavier Ruiz Collantes, L'estètica del traç. El disseny en el disseny , Temes de Disseny: Núm. 9 (1993)
- Xavier Ruiz Collantes, Josep M. Villagrasa, Les estratègies persuasives en la publicitat cinematogràfica de premsa , Temes de Disseny: Núm. 1 (1986)
- Xavier Ruiz Collantes, Introducció , Temes de Disseny: Núm. 17 (2000): Creativitat, comunicació i mercat