Gestió d'incidències informàtiques: el cas de la Universitat d'Oviedo i la Facultat de Formació del Professorat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Les institucions d'ensenyament universitàries incorporen progressivament els recursos informàtics, que es converteixen en instruments indispensables, dinàmics i controvertits en l'acció docent i investigadora. Aquest treball expostfacto mira de descobrir alguns trets d'aquesta complexitat, mitjançant l'estudi de les incidències informàtiques més representatives que van tenir lloc a la Universitat d'Oviedo i en una de les seves facultats (Formació del Professorat i Educació). També vol aportar pautes per a prendre decisions millors en aquest àmbit i difondre les actuacions significatives d'ús d'aquestes tecnologies en els centres d'ensenyament superior.
Per a això s'hi analitzen les incidències recollides durant tres cursos successius a la Universitat d'Oviedo, institució que acull unes trenta mil persones, repartides en quatre campus. També s'hi analitzen les actuacions dels equips que van fer servir els estudiants i professors de les aules de la Facultat de Formació del Professorat i Educació. Els resultats obtinguts destaquen que, encara que augmenta el nombre de dispositius informàtics, la quantitat d'incidències generades roman constant. Això apunta al fet que els usuaris els saben fer servir més bé. La majoria dels problemes, tant pel que fa a la institució universitària com pel que fa a la facultat, estan relacionats amb el programari, per la qual cosa se suggereix la incorporació de potents serveis centralitzats d'actualització i manteniment dels programes que es fan servir.Article Details
Javier Fombona Cadavieco, Universidad de Oviedo
- Profesor Vicedecano de Coordinación Informática y Movilidad.
- Área: Didáctica y organización escolar.
- Licenciatura: Ciencias de la Información. Sección Ciencias de la Imagen Visual y Auditiva; Univ. Complutense – Madrid.
- Licenciatura: Filosofía y Ciencias de la Educación, UNED - Madrid.
- Doctorado en Ciencias de la Información por la Univ. Complutense - Madrid.
Sus trabajos se centran en las Nuevas Tecnologías Aplicadas a la Educación. Investiga desde 1986 la inserción de la informática en los centros educativos y la problemática derivada de su gestión. Sus trabajos no se centran sólo en el contexto de la educación formal sino que analiza cómo las tecnologías inciden en la construcción del conocimiento contemporáneo.