Recursos educatius oberts: el viatge d'una universitat regional

Main Article Content

Theresa Koroivulaono

En una regió de petits estats insulars geogràficament disseminats, el desenvolupament de materials didàctics de qualitat en entorns d'aprenentatge i ensenyament d'abast oceànic i extraordinàriament diversos no deixa de plantejar nous reptes. Aquest article explora la naturalesa potencialment transformadora dels recursos educatius oberts (REO) en una universitat regional. En el context del nou i audaç Pla estratègic 2013-2018 (Strategic Plan 2013-2018), els educadors de la Universitat del Sud del Pacífic (USP) s'enfronten a la transformació de sistemes, pràctiques i pedagogies d'aprenentatge per a aconseguir nivells d'excel·lència en l'ensenyament de l'aprenentatge i la creació de coneixement. Una selecció d'estudis de casos il·lustra les discussions entorn de l'aplicació i el desenvolupament de REO a la USP i la integració dels principis i les pràctiques del disseny d'aprenentatge obert (DAO). En la campanya de millora de la qualitat de l'aprenentatge i l'ensenyament per mitjà de la integració de REO i DAO, la recerca dóna resultats convincents per a orientar la pràctica, amb la finalitat d'obtenir respostes efectives i sostenibles a la consecució dels objectius del Pla estratègic.

Paraules clau:

recursos educatius oberts, disseny d'aprenentatge obert, sud del Pacífic, pla estratègic

Article Details

Com citar
Koroivulaono, Theresa. “Recursos educatius oberts: el viatge d’una universitat regional”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 11, no. 3, pp. 91-107, doi:10.7238/rusc.v11i3.2121.
Biografia de l'autor/a

Theresa Koroivulaono, Universitat del Sud del Pacífic (USP)

Theresa Koroivulaono joined the University of the South Pacific (USP) in 2002 as an Instructional Designer at the Centre for Flexible Learning (then known as the Distance and Flexible Learning Support Centre). In 2011, Theresa was nominated as the Acting Director of the Centre for Flexible Learning (CFL). She is responsible for a team of instructional designers, educational technologists and multimedia specialists that design and develop learning materials for students primarily from 12 small island states, distributed over 33,000,000 km of ocean. In 2012, Theresa led the first section-wide, research teams at CFL to investigate the relevance of multimodal learning design for specific USP learning environments. Furthermore, Theresa has also led OER-based testing at selected USP campuses to support English language learning and teaching in a region with over 200 active, indigenous language communities and English as the sole language of instruction. As a collaborative research partner with the University of Newcastle (Australia), Theresa has represented USP in evaluating the impact of interactive distance eLearning using video-conferencing tools. Theresa’s conference presentations and publications focus increasingly on the quality-driven and sustainable integration of new technologies across a wide range of learning and teaching environments.