Ressenya del llibre "Aprender en red. De la interacción a la colaboración"

Main Article Content

Ana María Rodera Bermúdez

Aquest llibre llança una resposta particular a la qüestió de «com podem treure el màxim partit d'internet en el context educatiu», centrada en la promoció del treball per a integrar estratègies didàctiques i activitats d'ensenyament-aprenentatge col·laboratives. Així, el valor pedagògic de la xarxa, l'evolució de l'e-learning, la transició de la interacció a la col·laboració, les diferències entre el treball cooperatiu i el col·laboratiu, a més de l'establiment d'unes pautes d'actuació que defineixin i guiïn el disseny del que és col·laboratiu (analitzant-ne les dimensions i els tipus de tasques) en el context educatiu són les temàtiques fonamentals que s'analitzen des de les pàgines d'aquesta publicació.

Paraules clau
e-learning, aprenentatge col•laboratiu, aprenentatge en xarxa, formació virtual, internet

Article Details

Com citar
Rodera Bermúdez, Ana María. “Ressenya del llibre ‘Aprender en red. De la interacción a la colaboración’”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 11, no. 2, pp. 85-89, doi:10.7238/rusc.v11i2.2157.
Biografia de l'autor/a

Ana María Rodera Bermúdez, Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Doctora en Educación y Tecnología (especialidad de E-learning) por la Universitat Oberta de Catalunya. Ejerce como investigadora júnior y diseñadora instruccional en diversos proyectos nacionales e internacionales relacionados con la implementación de las tecnologías de la web social en contextos educativos. En el ámbito empresarial se dedica a la facilitación de acciones formativas encaminadas a mejorar la gestión colaborativa del conocimiento mediante la eficaz utilización de los recursos de la web 2.0.