Aspectes i indicadors per a avaluar la qualitat dels objectes d’aprenentatge creats a la Universitat de les Ciències Informàtiques
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
En aquesta investigació s’analitzen diversos aspectes conceptuals relacionats amb l’avaluació de la qualitat dels objectes d’aprenentatge (OA). L’objectiu fonamental és dissenyar una guia avaluadora que permeti la determinació de la qualitat aconseguida pels OA mitjançant una sèrie d’indicadors que prenen en consideració tant les característiques de disseny i presentació com les que es relacionen amb la pedagogia i amb els elements tecnològics. S’expliquen les mètriques utilitzades en l’obtenció del nivell de qualitat, que consisteixen a quantificar l’avaluació mitjançant les expressions matemàtiques proposades i l’escala adoptada a partir dels valors assignats a cadascun dels indicadors. També es reflecteixen els resultats obtinguts després de l’aplicació de la guia proposada a una mostra d’OA creats a la Universitat de les Ciències Informàtiques (UCI) per a donar suport al procés de formació.
Article Details
Yuniet del Carmen Toll Palma, Assessora de Qualitat de Programari al Centre Tecnologies per a la Formació de la Universitat de les Ciències Informàtiques
Màster en Qualitat en programari i professor assistent de la Universitat de les Ciències Informàtiques. Membre del Grup de la Informació i el Coneixement del Centre de Tecnologies per a la Formació. Responsable de l’edició de les seccions «Producció de recursos didàctics» i «Arxiu» del butlletí TeduScopio del centre FORTES i editora general del butlletí. Actualment realitza les funcions d’assessora de qualitat de programari al Centre Tecnologies per a la Formació. Les seves línies de recerca fonamentals se centren en l’avaluació de la qualitat dels objectes d’aprenentatge i d’altres productes de programari, la gestió de la informació i el coneixement, i l’arquitectura de la informació per als projectes del centre FORTES. Ha publicat diversos articles en revistes d’impacte com EDUTEC No solo usabilidad i en memòries d’esdeveniments tant nacionals com internacionals amb una àmplia participació.
Yohandri Ril Gil, Assessor de Tecnologia i Seguretat Informàtica del Centre Tecnologies per a la Formació de la Universitat de les Ciències Informàtiques
Enginyer de Telecomunicacions i Electrònica i professor assistent de la Universitat de les Ciències Informàtiques, específicament de teleinformàtica I i II en la carrera d’Informàtica. Va exercir com a assessor tècnic docent del Departament Central de Sistemes Digitals. Actualment cursa el mestratge d’Educació a Distància a la Universitat de les Ciències Informàtiques i exerceix com a assessor de Tecnologia i Seguretat Informàtica del Centre Tecnologies per a la Formació. Les seves línies de recerca fonamentals se centren en les xarxes de telecomunicacions, seguretat informàtica, plataformes virtuals d’aprenentatge, qualitat d’objectes d’aprenentatge i arquitectura de programari. Ha publicat diversos articles en revistes d’impacte com EDUTEC No solo usabilidad i en memòries d’esdeveniments.