L’avaluació dels programes d’alfabetització en informació en l’ensenyament superior: estratègies i instruments

Main Article Content

Miguel Ángel Marzal García-Quismondo

A partir de les transformacions en el model educatiu, pel canvi de «produir» a «generar» coneixement, i també per l'impacte de l'amenaça de la bretxa digital, l'apogeu de la responsabilitat social corporativa i l'alfabetització en informació, s'analitzen les accions polítiques de la Unió Europea per a fomentar la inclusió social davant la bretxa digital, com a procés que atorga una funció primordial a les competències en informació. Aquest fenomen competencial provoca que l'avaluació adquireixi una rellevància social i educativa de primera magnitud, per la qual cosa se n'analitza el concepte, la modalitat, el disseny, la tipificació i els instruments, com a manera de fer una aplicació eficaç en programes d'alfabetització en informació. Es presenta, finalment, una proposta d'integració de l'avaluació i els seus instruments en un programa d'alfabetització en informació.

Paraules clau
alfabetización en información, evaluación de alfabetización en información, indicadores de alfabetización en información, programas formativos de alfabetización en información

Article Details

Com citar
Marzal García-Quismondo, Miguel Ángel. “L’avaluació dels programes d’alfabetització en informació en l’ensenyament superior: estratègies i instruments”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 7, no. 2, https://raco.cat/index.php/RUSC/article/view/225719.