Dels portàtils a les competències: superació de la bretxa digital en l'educació

Main Article Content

Ismael Peña-López
La majoria de la literatura existent que tracta de la bretxa digital en el sistema educatiu se centra en les escoles o universitats, encara que poques vegades veiem un enfocament vertical en què es tingui en compte el sistema en conjunt. En aquest article, identifiquem les iniciatives que intenten estendre un pont sobre la bretxa digital en la situació actual de l'educació superior. Tractem per què les polítiques que se centren en les infraestructures (p. ex., portàtils) no són la resposta, ja que principalment deixen les competències digitals desateses, cosa que condueix al (o no contribueix a corregir el) buit digital a les universitats en matèria d'habilitats. Finalitzem amb la proposta d'un marc de referència general per a definir les capacitats digitals de manera que s'incloguin en els programes d'estudis en totes les etapes del recorregut educatiu.
Paraules clau
bretxa digital, competències digitals, habilitats digitals, alfabetització digital, educació superior

Article Details

Com citar
Peña-López, Ismael. “Dels portàtils a les competències: superació de la bretxa digital en l’educació”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 7, no. 1, https://raco.cat/index.php/RUSC/article/view/225689.