Avenç dels cubans amb discapacitat visual pel sender de la informàtica

Main Article Content

Ariel Rodríguez Linares

Al present article s'aborden elements generals sobre algunes teories d'aprenentatge, especialment de l'aprenentatge significatiu i la seva vinculació amb els principis que regeixen l'ensenyament de persones amb necessitats educatives especials en qualsevol àrea de desenvolupament.

Es tracta el tema de l'ensenyament de nocions de les ciències informàtiques a les persones amb discapacitats visuals (cegues o amb baixa visió). A partir de l'experiència pedagògica personal desenvolupada en aquest camp, s'orienta sobre aspectes essencials que han de tenir-se en compte durant el procés d'ensenyament-aprenentatge de la informàtica emprant el lector de pantalla JAWS, el més difós i usat mundialment en l'actualitat. Es denota la necessitat de l'ús de les noves tecnologies per a la inserció social i laboral de les persones cegues o amb discapacitats visuals.

Article Details

Com citar
Rodríguez Linares, Ariel. “Avenç dels cubans amb discapacitat visual pel sender de la informàtica”. RUSC, Universities & Knowledge Society, vol.VOL 6, no. 1, https://raco.cat/index.php/RUSC/article/view/129748.