Desenvolupament de competències i docència de coneixements històrics en graus universitaris fora de l’àmbit de la Història

Main Article Content

Yolanda Blasco
Jordi Ibarz Gelabert
Paola Lo Cascio
Òscar Monterde Mateo
Marc Maynou Felker
Les assignatures que desenvolupen coneixements històrics han arribat a ser transversals en moltes titulacions no específicament històriques. El coneixement del passat permet desenvolupar un conjunt de competències en diverses titulacions com Economia, Administració i Direcció d'Empreses, Sociologia, Ciències Polítiques... Això ofereix nous reptes a la docència de continguts històrics. En aquest cas volem treballar l'experiència amb les assignatures d'història dirigides a tres graus que s'imparteixen a la Universitat de Barcelona. Aquestes assignatures tenen molts continguts en comú, tot i que les competències específiques i transversals de les mateixes no coincideixin totalment. Això permet reflexionar sobre: a) les possibilitats que té una assignatura d'història a diferents graus per desenvolupar competències, b) la visió sobre la flexibilitat que ofereix el coneixement històric que permet contextualitzar diferents problemes que afecten el món professional, i c) l'adquisició i avaluació de les competències transversals a la UB. En el treball s'analitzen els programes d’aquestes assignatures, les competències que es desenvolupen i l'experiència docent. L'objectiu últim és explorar quines són les habilitats que els estudis d'aspectes històrics permeten adquirir a estudiants de graus no relacionats amb els propis de la disciplina.
Paraules clau
Competències transversals, Història, Profesionalització, Transdisciplinarietat, Metodologies docents.

Article Details

Com citar
Blasco, Yolanda et al. “Desenvolupament de competències i docència de coneixements històrics en graus universitaris fora de l’àmbit de la Història”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 11, pp. 77-90, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/349212.

Articles més llegits del mateix autor/a