Ús del joc com a instrument avaluador en estudis superiors de ciències de la salut
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L'ús del joc com innovació docent millora la motivació dels estudiants i és una metodologia poc desenvolupada com procés d'avaluació en l'àmbit universitari.
Objectius. 1. Determinar el grau d'adquisició de coneixements dels estudiants d'infermeria en les matèries incloses en l'activitat avaluativa «Escape Room» i 2. Conèixer el nivell de satisfacció dels estudiants d'infermeria amb l'activitat avaluativa.
Mètodes. Estudi observacional, descriptiu i transversal. Es van avaluar els coneixements, habilitats i l'actitud dels estudiants amb l'activitat mitjançant una nota numèrica de 0 a 10. Es va avaluar la taxa de rendiment i el grau de satisfacció amb un qüestionari específic autoadministrat.
Resultats. Els coneixements adquirits pels estudiants de primer va obtenir una puntuació de 8,6 i les habilitats i actituds dels estudiants de segon van aconseguir una nota de mitjana de 8,5. La satisfacció amb l'activitat avaluativa va obtenir puntuacions de 9,2 per primer i 7,2 per segon. Es van obtenir taxes de rendiment de 9,1% per primer i del 100% pels estudiants de segon.
Conclusions. L'ús del joc com sistema d'avaluació per als estudiants del grau en infermeria ofereix bons resultats en la valoració de coneixements, habilitats i actituds. Els nivells de satisfacció dels estudiants amb l'activitat i les taxes de rendiment obtingudes són excel·lents.Article Details
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista accepta les condicions següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència de reconeixement 4.0 Espanya de Creative Commons, la qual permet compartir, distribuir, reproduir i la comunicació pública, sempre que se’n reconegui l’autoria i la revista.