Valoració de l’Avaluació en Competències a través de models d’elecció discreta

Main Article Content

Mercedes Herrero Montagud
Rafaela Pizarro Barceló
Maria Teresa Sanchis Llopis
La implantació dels nous mètodes d’ensenyament, sota el marc establert per l’Espai Europeu d’Educació  Superior (EEES), suposa un canvi en l’organització de la forma d’ensenyar i aprendre, centrat en la formació per competències. En termes d’avaluació, la nova forma d’ensenyament implica el pas d’un sistema d’avaluació única a un sistema d’avaluació contínua, en el qual l’estudiant participa activament en el procés d’aprenentatge i en la consecució no només dels objectius establerts per a cada assignatura, sinó també en l’adquisició d’habilitats i destreses més generals i de caràcter transversal. L’objectiu d’aquesta comunicació és presentar una anàlisi de l’impacte sobre el resultat final de l’avaluació dels instruments d’avaluació utilitzats a l’assignatura d’Història Econòmica impartida en el primer curs del Grau d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) i del Grau de Finances i Comptabilitat (FIC) de la Universitat de València durant el curs 2013-2014. L’anàlisi es recolza en la utilització de models economètrics d’elecció discreta per determinar l’impacte dels esmentats instruments sobre la probabilitat d’aprovar l’assignatura i sobre la qualificació final. Per altra banda, s’avalua el grau de consecució de les competències transversals treballades a l’assignatura.
Paraules clau
Ensenyament de l’Economia, Història Econòmica, Models d’Elecció Discreta

Article Details

Com citar
Herrero Montagud, Mercedes et al. “Valoració de l’Avaluació en Competències a través de models d’elecció discreta”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 9, pp. 104-1, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/318260.