Recursos d’orientació per a la transició acadèmica i la presa de decisions de l’alumnat: el programa “Universitaris per un dia”
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Pedro R. Álvarez Pérez
David López-Aguilar
Les dificultats que mostra l’alumnat de nou ingrés per adaptar-se a l’ensenyament universitari, ha destacat la necessitat de posar en pràctica programes preventius d’Orientació que donin sentit i coherència a les diferents trajectòries acadèmiques. Els estudis realitzats fins aquest moment han posat de manifest que molts estudiants no estan preparats per afrontar la transició a l’educació superior i tenen dificultats serioses per mantenir-se a la titulació escollida, fet que fa que, en molts casos, acabin fracassant o abandonant la universitat. Per fer front a aquesta problemàtica es va crear el programa “Universitaris per un dia, Ux1d”, amb la finalitat de prevenir expectatives falses al voltant de l’educació superior, desenvolupar competències d’adaptabilitat, ajudar a definir el projecte formatiu i promoure una presa de decisions responsable. Els resultats van reflectir una valoració alta del programa, ja que tots els participants (alumnat de batxillerat, alumnes tutors, orientadors i professorat universitari) van considerar que havia constituït una experiència constructiva de socialització acadèmica per preparar l’accés i l’adaptació als estudis superiors. A través de les activitats, es va aconseguir un apropament de l’alumnat de batxillerat a la vida universitària, cosa que podria prevenir desajustos futurs.
Paraules clau
Transició a la universitat, Competències d’adaptabilitat, Socialització acadèmica, Projecte formatiu i professional, Presa de decisions
Article Details
Com citar
Álvarez Pérez, Pedro R.; and López-Aguilar, David. “Recursos d’orientació per a la transició acadèmica i la presa de decisions de l’alumnat: el programa ‘Universitaris per un dia’”. Revista d’Innovació Docent Universitària, no. 9, pp. 26-38, https://raco.cat/index.php/RIDU/article/view/318126.
Drets
Drets d'autor
L'autor/a que publica en aquesta revista accepta les condicions següents:
- L'autor/a conserva els drets d’autoria i atorga a la revista el dret de primera publicació de l’obra.
- Els textos es difondran amb la llicència de reconeixement 4.0 Espanya de Creative Commons, la qual permet compartir, distribuir, reproduir i la comunicació pública, sempre que se’n reconegui l’autoria i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Pedro R. Álvarez Pérez, Nicole González Benítez, Orientant la construcció d'oportunitats: una experiència d'aprenentatge servei amb estudiants de postgrau , Revista d'Innovació Docent Universitària: Núm. 16 (2024)