Aprenentatge basat en equips en cursos de gestió d’empreses: l’aplicació d’estudis de casos i simulacions
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
María-Teresa Bolívar-Ramos
Andrea Martínez-Salgueiro
INTRODUCCIÓ. El domini en disciplines amb una gran orientació pràctica, com la gestió d’empreses, no està determinat directament pel grau de coneixement, sinó per la capacitat d’aplicar teories econòmiques i de gestió al món real. Aquesta naturalesa pràctica posa en relleu la insuficiència de les tècniques educatives tradicionals per a l’ensenyament, consistents en lectures i classes magistrals, i condueix a l’aparició de mètodes instructius alternatius, com els fonamentats en l’aprenentatge basat en equips (ABE). MÈTODE. Concretament, hi ha dos instruments l’ús dels quals s’ha anat incrementant en educació empresarial: els estudis de casos i les simulacions. RESULTATS. En aquesta investigació, els dos instruments són analitzats detalladament amb l’objectiu de determinar si el seu ús en la fase d’aplicació de l’ABE és una alternativa apropiada, atesa la naturalesa pràctica d’aquesta fase. DISCUSSIÓ. Basada en l’avaluació d’aquestes tècniques, la nostra investigació suggereix que la implementació conjunta d’ambdós instruments pot resultar especialment beneficiosa i desembocar en millors resultats d’aprenentatge i d’adquisició de capacitats, atès que cada un produeix efectes diferents i, al seu torn, valuosos.
Paraules clau
Aprenentatge basat en equips, Simulacions, Mètode de casos, Educació en gestió d’empreses, Gestió estratègica
Article Details
Com citar
Bolívar-Ramos, María-Teresa; and Martínez-Salgueiro, Andrea. “Aprenentatge basat en equips en cursos de gestió d’empreses: l’aplicació d’estudis de casos i simulacions”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 11, no. 2, pp. 96-109, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/340674.
Drets
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.