Entre l'autoritat i l'autoritarisme: Anàlisi del paper de les tecnologies digitals en la relació pedagògica
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aingeru Gutiérrez-Cabello-Barragán
En aquest article aprofundeixo sobre el paper que adquireixen les tecnologies digitals en la construcció de la relació pedagògica universitària. Les tradicionals formes de control i organització educativa s'amaguen sota l'aparent sensació de modernitat que proporciona la utilització de les tecnologies digitals. Per això, a través de la visió de l'estudiant plantejo l'anàlisi sobre les formes d'autoritat que desenvolupa el professorat intervingudes per la utilització d'aquests nous recursos. Asímismo, realitzo una aproximació la influència d'estós mitjans en la construcció del coneixement professional dels futurs mestres en formació. El següent estudi parteix d'una perspectiva construccionista (Holstein i Gubrium, 2008) de la investigació i es basa en els relats d'experiència (Connelly i Clandinin, 1995) generats per alumnat de magisteri a partir del debat d'un incident crític (Day, 2006). El relat dels estudiants posa de manifest la falta de neutralitat que guarda tota tecnologia així com la necessitat de reflexió docent que comporta la seva introducció a les aules universitàries.
Paraules clau
Relació professor-alumne, Tecnologia de l'educació, Conducta del profesor, Experiència docent
Article Details
Com citar
Gutiérrez-Cabello-Barragán, Aingeru. “Entre l’autoritat i l’autoritarisme: Anàlisi del paper de les tecnologies digitals en la relació pedagògica”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 8, no. 2, pp. 357-6, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/297759.
Drets
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.