Ficcionalisme i competències ètiques
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Margarita Mauri
Begoña Román Maestre
Josep Temporal i Oleart
El ficcionalisme, si més no en la seva versió més pràctica i aplicada, centrada en la literatura, és una eina àmpliament acreditada per la tradició filosòfica; i, possiblement, acreditada també per tots aquells lectors novel·lístics o espectadors teatrals que, a banda del goig estètic o la diversió que n’obtenen, han trobat en la literatura una oportunitat d’interpel·lació antropològica i moral. Es tracta, simplement, d’aprofitar didàcticament aquesta potencialitat que revela el ficcionalisme i d’estimular les dinàmiques intel·lectuals que l’experiència de la literatura suscita. La literatura és un lloc privilegiat de creació (artística i filosòfica) per presentar els fets humans i tots els seus aspectes morals. I, per descomptat, si ho singularitzem a la proposta de l’article, docents i alumnes hi poden acudir per descobrir materials literaris en què hi apareguin les competències ètiques que es consideri oportú de treballar preferentment a cada facultat.
Paraules clau
Competències ètiques, ficcionalisme, ètica, literatura.
Article Details
Com citar
Mauri, Margarita et al. “Ficcionalisme i competències ètiques”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 6, no. 2, pp. 53-63, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/268727.
Drets
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Margarita Mauri, Isabel Vilafranca Manguán, Francisco , 1975- Esteban Bara, Begoña Román Maestre, Misericòrdia Anglès i Cervelló, Carles José i Mestre, Les competències del grau de Filosofia. Una proposta de treball i d’avaluació , REIRE. Revista d'Innovació i Recerca en Educació: 2018: Vol.:11 Núm.: 2