Ensenyament pràctic de la Matemàtica Actuarial No-Vida amb R: Experiència innovadora a la Universitat de Barcelona
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Mercè Claramunt-Bielsa
Universitat de Barcelona (UB)
Antonio Alegre-Escolano
Universitat de Barcelona (UB)
Eva Boj-del-Val
Universitat de Barcelona (UB)
Teresa Costa-Cor
Universitat de Barcelona (UB)
Maite Mármol-Jiménez
Universitat de Barcelona (UB)
Isabel Morillo-López
Universitat de Barcelona (UB)
En aquest treball s’explica l’experiència innovadora realitzada en l’assignatura de Matemàtica Actuarial No Vida dintre del projecte REDICE2008 (A0801-06). L’experiència consisteix en el canvi en l’ensenyament pràctic de dita assignatura al incorporar el llenguatge de programació R, conjuntament amb els nous paquets que inclouen funcions sobre matemàtica y estadística actuarial. Seguit d’una introducció, en el treball es comenten els antecedents de l’ensenyament pràctic de l’assignatura en la Universitat de Barcelona i també la situació a España de les tretze universitats que actualment imparteixen la Llicenciatura en Ciències Actuarials i Financeres. A continuació es descriu el desenvolupament del projecte, remarcant les dificultats que implica un canvi d’aquest tipus per als estudiants i els professors, i es detallen els resultats més importants de la innovació. El treball finalitza amb unes conclusions i diversos annexes amb els models d’enquesta passats als estudiants i a les universitats.
Espai europeu d’Educació Superior, noves tecnologies, software lliure, llenguatge de programació R, Ciències Actuarials i Financeres.
Espai europeu d’Educació Superior, noves tecnologies, software lliure, llenguatge de programació R, Ciències Actuarials i Financeres.
Paraules clau
Educación Superior, nuevas tecnologías, software libre, lenguaje de programación R, Matemática Actuarial No Vida, Ciencias Actuariales y Financieras.
Article Details
Com citar
Claramunt-Bielsa, Mercè et al. “Ensenyament pràctic de la Matemàtica Actuarial No-Vida amb R: Experiència innovadora a la Universitat de Barcelona”. REIRE. Revista d’Innovació i Recerca en Educació, vol.VOL 5, no. 1, pp. 123-39, https://raco.cat/index.php/REIRE/article/view/248423.
Drets
Drets d'autor
L’autor conserva els drets d’autoria, i concedeix a REIRE els drets de la primera publicació de l’article.
Tots els continguts inclosos a la Revista d'Innovació i Recerca en Educació estan subjectes a la llicència Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet la reproducció, distribució i comunicació pública sempre que es reconegui l'autor i la revista.